środa, 27 lipca 2011

Krok po kroku: Cieniowanie

Czy Wam też tak działa na nerwy ta pogoda? Zdjęcia robię na balkonie a i tak wychodzą ciemne i nieładne! O zdjęciach makijażu wogóle nie ma mowy :/.

Przygotowałam stepik na bardzo prosty cieniowany manicure:). To jest naprawdę łatwa metoda na zdobienie paznokci a przy tym bardzo efektowna. Z pewnością takich instrukcji jest w internecie miliony, ale kilka osób chciało zobaczyć krok po kroku, także i ja się dorzucę ze swoim stepem:).


Co nam będzie potrzebne?

-nożyczki
-dwa dowolne lakiery do paznokci (oczywiście można cieniować nawet dziesięcioma kolorami, ale instrukcja jest w końcu dla początkujących:))
-gąbka, którą zniszczymy (ja używam taniej myjki do naczyń)
-top coat lub zwykły bezbarwny lakier
-mały śmieć czyli kawałek kartki, folii, czegokolwiek

Krok 1
Zaczynam od pomalowania paznokci na wybrany kolor. Oczywiście pod lakier użyłam odżywki! Wybrałam pastelowy błękit Sensique - Sea Breeze. Lakier musi całkowicie wyschnąć.


Krok 2
Odcinam kawałeczek gąbki (u mnie myjki), nie trzeba się starać żeby był równy :). Myślę, że nadaje się większość gąbek, chyba ,że byłaby to naprawdę nietypowa gąbka o np. bardzo dużych "oczkach".


Krok 3
Na nasz dowolny śmieć (u mnie kawałek papieru) nalewam kropelkę czy dwie drugiego lakieru do paznokci. Właściwie cieniowanie wychodzi ładnie z każdym lakierem, jedyne czego nie polecam to np. granatowe paznokcie próbować cieniować półprzezroczystym żółtym lakierem, wiecie o co chodzi:).
Ja wybrałam Sensique - Deep Sea.


Krok 4
Zanurzam mały kawałek gąbeczki w lakierze..


Krok 5
I ciapię! Ciapanie zaczynam od końca paznokci (u mnie to wolny brzeg, ale może być też drugi koniec oczywiście), po prostu zaczynam cieniowanie od fragmentu który ma być najmocniej pokryty kolorem. Potem stopniowo, coraz słabiej dotykając gąbeczką przechodzę dalej.


Krok 6
Nie ma co się zastanawiać nad techniką, podczas cieniowania napewno dojdziecie do wprawy:). Jeśli nie udaje się uzyskać ładnego przejścia lepiej nabierać na gąbkę mniej lakieru.


Krok 7
Żeby uzyskać naprawdę ładne przejście, nabieram na inną gąbeczkę lakier, który posłużyl mi za bazowy. I cieniuję od drugiej strony. Wtedy napewno się uda!


Krok 8
Prawie gotowe. Jak widzicie na zdjęciu na paznokciach będzie wyraźna faktura. Teraz trzeba użyć bezbarwny top coat, jedną a najlepiej kilka warstw.


Gotowe!
Podoba się Wam efekt końcowy? Ja bardzo lubię cieniowane pazurki, zwłaszcza jako bazę pod stempelki. Solo też wyglądają super:).

Dlaczego może się nie udać? (generalnie nie może się nie udać:D):
-brak ładnego przejścia, wielkie plamy - zbyt dużo lakieru na gąbce
-prześwity, 'uszkodzony' lakier bazowy - zbyt długie przytrzymywanie gąbki w tym samym miejscu lub niedoschnięty lakier bazowy
Nic innego nie przychodzi mi do głowy, co by mogło nie wyjść:).


Jeśli nie próbowaliście tej metody to naprawdę polecam, fajna zabawa! Ja na moich niebieskich pazurkach sobie zrobię jeszcze stempelki:).

132 komentarze:

  1. Rewelacja! Efekt mi sie bardzo podoba:) Patrze na Twoje paznokcie i kojarzy mi się morze ha:)

    http://kobiece-wariacje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. też sobie takie zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jej... Niesamowite! Dzięki wielkie za instrukcję krok po kroku... Spróbuję sama, ale nie wiem czy mi wyjdzie za pierwszym razem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje pazurki są niestety na to za krótkie ale gdy uda mi się je "wyhodować", na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne, zrobię jak mi paznokcie urosną trochę

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW! super, że pokazałaś jak to zrobić. Niesamowity efekt;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pogoda jest straszna, dlatego też dzisiaj robiłam zdjęcia na balkonie :P

    Efekt cieniowania bardzo fajny :) i jeszcze ten błękit Sea Breeze, który też ostatnio nosiłam na paznokciach - jest po prostu piękny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, że dałaś stepik. Nie jest to zbyt skomplikowana metoda, ale jaka efektowna !

    OdpowiedzUsuń
  9. faktycznie baardzo proste ;)
    niedługo spróbuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacja :) uwielbiam Twoje stepy bo zawsze zrobisz to tak, że nie ma cienia wątpliwości :) super, jak mi pazury trochę urosną to spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, bardzo fajny, przystępny stepik:)
    Chyba wypróbuję jutro, bo nigdy nie malowałam tą metodą:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajna sprawa, też się kiedyś w to bawiłam, nawet z 4 kolorami (fajną tęczę można zrobić :) )

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy efekt - ile trzeba czekać aż to wszystko wyschnie ??

    OdpowiedzUsuń
  14. Przecudnie to wygląda! :D świetny efekt!

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo przydatny tutorial, mam ochotę pobawić się w cieniowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Swietnie, dzieki za tego stepa, jestes wielka!!! :D

    OdpowiedzUsuń
  17. świetne! muszę spróbować :):) pozdrawiam

    http://impossiblekate.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. wygląda super, jutro będę próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super, czuję się jak w domu - te akcesoria i technika bardzo przypominają mi moje decoupage.;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetnie to wygląda! Na pewno w najbliższym czasie to wypróbuję :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Genialny pomysł. Jutro wypróbuję. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajna technika:) Pewnie maniaczki lakierowe już ją znają, ale ja bym nawet nie wpadła na coś takiego:)

    OdpowiedzUsuń
  23. O będę musiała kiedyś wypróbować :P efekt końcowy jest rewelacyjny :)!! i Super kolorki

    OdpowiedzUsuń
  24. wow, bardzo fajny efekt! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. jaki wspanialy pomysl !
    juz wiem co jutro bede miala na pazurkach ! ;)


    http://bajeczneopowisci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo lubię cieniowane paznokcie. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. cudowne paznokcie, nie sądzilam, że to takie łatwe, kiedys bd musiała spróbowac:)

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetnie to wygląda;) Dziękuje za świetną instrukcje;) Na pewno mi pomoże;)

    OdpowiedzUsuń
  29. jak dla mnie po prostu rewelacja! :) I piekne masz pazurki, mi sie zbyt czesto rozdwajaja i nie moge takich wyhodowac;(

    OdpowiedzUsuń
  30. Rzeczywiście nie wydaje się to takie trudne :) Dzięki za instruktaż!

    OdpowiedzUsuń
  31. Znałam tą metodę, ale przyznam, że ta wskazówka ze stemplowaniem lakierem bazowym nie była mi znana:) No i Twoje piękne paznokcie, ahhh...

    OdpowiedzUsuń
  32. Narobiłaś mi chęci na cieniowanie, więc w weekend wyciągam wszystkie moje lakiery i spróbuję coś pocieniować na paznokciach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. dałabym się pokroić za takie piękne pazurki, ale mogę sobie pomarzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. masz pieknie pomalowane paznokcie ;) co robisz, ze lakier jest tak idealnie rozprowadzony?

    OdpowiedzUsuń
  35. super pomysl:D ! poczekam az moje pazury troche odrosna i bede sie bawila:D

    OdpowiedzUsuń
  36. Kurczę, tego triku z cieniowaniem od drugiej strony kolorem bazowym to nie znałam :) dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetny efekt :) na pewno jutro sama spróbuje wyczarować takie cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  38. i to jest kolejna motywacja do zapuszczania pazurków! :)
    dziękuję :)
    paznokcie są śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Genialna notka i cieniowanie, ale trzeba mieć ładne paznokcie ;)

    OdpowiedzUsuń
  40. jestem pod wrażeniem długości twoi paznokci ! *.*

    OdpowiedzUsuń
  41. Rewelacja ;) Naprawdę, Twoje paznokciowe zdolności nie przestają mnie zadziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Super, na pewno wypróbuję, jak moje paznokcie w końcu wrócą do formy ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. muszę wreszcie spróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Super sprawa tylko mysle ze takie cieniowanei wyglada najlepiej na dlugich paznokciach a moje nie koneicznei takei sa :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo przydatny i jasny stepik :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Znam te metode:-) i nawet sama dalam sie przekonac do wykonania....z roznym efektem:DDD
    Na Twoich paznokciach prezentuje sie bajecznie, nie wspominajac juz o moich ulubionych kolorach!

    O filtrach postaram sie napisac na priva w piatek bo teraz niestety nie mam za wiele czasu a temat jest rozlegly.Podrzuce Ci kilka linkow tzw.pigulek i mam nadzieje ze beda przydatne:-)
    Z drugiej strony to temat rzeka...bo nie jest to takie proste i dla wielu osob, ktore wchodza w ten temat wydawac sie moze, ze zbyt wiele wiadomosci naraz;)Jednak nie jest to takie skomplikowane.

    Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  47. Nigdy nie słyszałam o tej technice ;]
    Ale masz długie paznokcie, moje są trochę za opuszek. Przydałoby mi się trochę świecących bajerów do ozdabiania ;>

    OdpowiedzUsuń
  48. Masz niesamowite pomysły Kleo! :)

    Zostałaś otagowana!
    http://lajfstyle.blogspot.com/2011/07/dziekuje-za-wyroznienie-make-up-blogger.html

    OdpowiedzUsuń
  49. Świetne ! Na pewno tego spróbuję, jak tylko podrosną mi paznokcie, bo uważam, że na długich będzie to lepiej wyglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  50. wow super o czymś takim marzyłam moja droga

    OdpowiedzUsuń
  51. Rewelacja! Jeszcze nigdy czegoś takiego nie próbowałam:D ale efekt jak dla mnie super:)

    OdpowiedzUsuń
  52. piękne! Tylko z moim antytalentem manualnym wątpię, żebym umiała to powtórzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Zostałaś otagowana

    http://kosmetyczny-kuferek-burn.blogspot.com/2011/07/tag-makeup-blogger-award-i-trzy.html

    OdpowiedzUsuń
  54. To znowu ja...

    Zostałaś oTAGowana :)!
    Zapraszam do zabawy!!

    http://moje-kosmetyki-byn.blogspot.com/2011/07/tag-7-makijazowych-faktow-o-mnie.html

    :*

    OdpowiedzUsuń
  55. Świetnie wygląda i z opisu wydaje się dla mnie wykonalne :) Jak tylko będę miała dłuższe pazurki to wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Super przydatny step, dziękuję, tego nie umiałam:-)przyznaję:-):*

    OdpowiedzUsuń
  57. Informuje o wyroznieniu :)
    http://kamilanna-to-ja.blogspot.com/2011/07/make-up-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  58. Ja tak robię aplikatorami do cieni, bo do oczu nie używam i potem mam ich pełno

    OdpowiedzUsuń
  59. Nie spodziewałam się, że tak łatwo można uzyskać taki efekt na paznokciach :) Chyba, że to tylko tak łatwo wygląda :)

    Na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Chyba tez w końcu odważe się na cieniowanie ;D dzięki ;*

    OdpowiedzUsuń
  61. Naprawdę ślicznie to wygląda:) muszę teraz tylko zdecydować się na jakieś dwa kolorki:P
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  62. Świetny! muszę kiedyśspróbować

    OdpowiedzUsuń
  63. niech no ja tylko znajdę trochę wolnego czasu... :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Hej! zostałaś oTAGowana ! Gratuluję i zapraszam do zabawy ;p
    http://lidzia007.blogspot.com/2011/07/tag-make-up-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  65. Ostatnio próbowałam tak ozdobić paznokcie, chciałam pomarańczowo-różowe. Nie dość, że baza nie wyschła i ciągle ją zdzierało, to użyłam gąbeczki silikonowej, która lakier spijała wręcz :P Chętnie wypróbuję wg Twojego stepu, może w końcu mi wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Świetnie to wygląda.;)
    Niedługo na pewno spróbuję. :D

    OdpowiedzUsuń
  67. zostalas otagowana;)
    http://shpcdream.blogspot.com/2011/07/tag-make-up-blogger-award.html#more

    OdpowiedzUsuń
  68. Też spróbuję, już długo to za mną chodzi :)

    A ja Cię otagowałam :P
    http://greatdee85.blogspot.com/2011/07/tag-makeup-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  69. Też bardzo lubię cieniowanie, ładny efekt wychodzi również używając 2,3 kolorków. Dostałam kiedyś gratis- specjalne gąbeczki podobne do plastrów miodu, ale to raczej nie ma znaczenia jaka gąbka, używam jej też do nakładania brokatów. Pozdrawiam, pazurki jak zawsze śliczne, nie dziwię się, że stają się coraz bardziej popularne:)

    OdpowiedzUsuń
  70. Szkoda, że mam za krótkie pazurki do takiego manicure, bo bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  71. Zostałaś oTAGowana http://halloyellow.blogspot.com/2011/07/tag-make-up-blogger-award.html :) zapraszam do zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  72. http://merczens.blogspot.com/2011/07/73-tag-makeup-blogger-award.html zostałaś otagowana :))))

    OdpowiedzUsuń
  73. zostałaś oTAGowana the Make-up Blogger Award. więcej informacji u mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  74. bardzo lubię tę metodę cieniowania ;)
    ale denerwuje mnie długie czekanie aż lakier wyschnie, muszę koniecznie zainwestować w top coat :)

    OdpowiedzUsuń
  75. bardzo ladny efekt:) musze koniecznie sprobowac

    OdpowiedzUsuń
  76. łał! świetny trik :D z pewnością wypróbuję u siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  77. dziękuję. :p
    ślicznie to wygląda , ale mi pewnie nie wyjdzie tak jak malowanie z wodą .. ;D

    OdpowiedzUsuń
  78. chętnie spróbuję super to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  79. Zostałaś oTAGowana :)
    Zapraszam do udziału w One Lovely Blog Award !

    http://coralblush19.blogspot.com/2011/07/tag-one-lovely-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  80. Jak tylko moje paznokcie zregenerują się po żelach zabieram się za zabawę w cieniowanie. Wydaje się to być banalnie proste :D

    OdpowiedzUsuń
  81. Super efekt,choc najbardziej podoba mi się sam błękityny lakier :) Ma boski kolor :D

    OdpowiedzUsuń
  82. Hej. masz świetny blog i jest w nim coś naprawdę niesamowitego :)
    Poobserwujemy się?

    OdpowiedzUsuń
  83. Genialne cieniowanie ;) Jednak efekt jest piękny tylko na długich paznokciach. Na moich wygląda... śmiesznie ;(
    Ale tutorial bardzo przydatny. Proszę o więcej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  84. Na pewno wypróbuję! Dzięki za tutotrial :) Teraz wydaje mi się to dużo łatwiejsze.

    OdpowiedzUsuń
  85. ja kiedyś się bawiłam z cieniowaniem i efekt mi się podobał, chociaż lepiej to wygląda na dłuższych pazurkach.

    OdpowiedzUsuń
  86. Używam dokładnie takiej samej gąbki xD

    OdpowiedzUsuń
  87. Robiłam kiedyś sobie takie pazurki, tyle że były o wiele krótsze i nie wyglądało to tak ładnie jak na twoich :)
    Spodobały mi się te lakiery Sensique :)

    OdpowiedzUsuń
  88. Śliczny efekt :) Koniecznie muszę spróbować :]

    OdpowiedzUsuń
  89. Rewelacja! Choć chyba jeszcze bardziej podobał mi się ten sposób z zawijaskami, w którym mieszało się lakiery w wodzie wykałaczką. :)

    OdpowiedzUsuń
  90. Wow, przejrzysty step. Dobre wykonanie, ładnie dobrane kolory lakierów :)

    OdpowiedzUsuń
  91. rewelacja, świetny efekt!

    zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  92. Genialnie to wygląda! Muszę wypróbować na moich paznokciach :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  93. Efekt jest świetny :D Jeśli mowisz ze nie moze sie nie udac to mi sie wlasnie nieuda :D

    OdpowiedzUsuń
  94. przepiękne cieniowanie, kolory i jakie wyraźne zdjecia! powalily mnie na kolana ;)

    OdpowiedzUsuń
  95. oooo! wyglądają wspaniale! jutro wypróbuję ; )

    OdpowiedzUsuń
  96. mega <3 dziękuję za tą instrukcję, wypróbuję na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  97. o kurczę,rewelka! zaraz chapnę gąbkę z łazienki :D

    OdpowiedzUsuń
  98. super to wygląda, też to kiedyś próbowałam ;) świetne są efekty!

    OdpowiedzUsuń
  99. świetny patent! naprawdę rewelka! na pewno wybróbuję !! ;D

    OdpowiedzUsuń
  100. Jak pazurki mi urosną, to muszę spróbowac :) zapisuję post w zakładce "ciekawe posty" :)

    OdpowiedzUsuń
  101. Jak pazurki mi urosną, to muszę spróbowac :) zapisuję post w zakładce "ciekawe posty" :)

    OdpowiedzUsuń
  102. jestem pod mega wrazeniem, ze tak profesjonalnie Ci wyszło. mam długie paznokcie wiec jutro sie pobawie, a swoja droga twoje sa śliczne:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  103. Z metoda cieniowania gabeczka spotkalam sie w decoupage, ale do glowy by mi nie przyszlo ze mozna tez paznolcie tak malowac... oj cos mi sie zdaje ze ostatnio mnie fantazja zawodzi.
    Super efekt!!!

    http://duszyzwierciadlo.blogspot.com/
    http://perfecthousewife-wysepka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  104. o matko, świetne. muszę spróbować. natchnęłaś mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  105. swietny efekt , na pewno spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  106. Boskie są <3

    OdpowiedzUsuń
  107. nie wiem czy wytrzymam do jutra czy jeszcze dziś wstane z lóżka i zaczne próbować :P
    super to wydląda no i paznokcie śliczne!!

    OdpowiedzUsuń
  108. świetne. musze zrobić. ciekawe jak mi to wyjdzie. ;p

    Gosia ;)

    OdpowiedzUsuń
  109. korzystałam z Twojej instrukcji, wyszedł taki efekt http://xkarmelx.blogspot.co.uk/2012/04/cieniowane-paznokcie.html#comment-form : )

    OdpowiedzUsuń
  110. Nie z miernie się cieszę, ze natrafiłam na Twojego bloga. Z pewnością wypróbuje to na swoich paznokciach, jednakże muszę poczekać aż trochę podrosną ;P

    OdpowiedzUsuń
  111. naprawdę świetny post a pomysł banalnie prosty! :)

    OdpowiedzUsuń
  112. dzięki Tobie mam obecnie 3 kolorowe paznokcie:D!

    OdpowiedzUsuń
  113. Rewelacyjnie Ci wyszły te pazurki :) Jestem pod wrażeniem :)
    Ja też próbowałam wczoraj stworzyć coś w stylu ombre, ale z pomarańczowego i różowego i takie dwa kolorki mi wyszły bez przejścia... szkoda, że dopiero teraz znalazłam Twojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  114. skopiowane... http://kosme-tiki.blogspot.com/2011/07/step-by-step-cieniowanie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ale co skopiowane, przecież podałeś/podałaś mi link właśnie do tego posta

      Usuń
  115. lakier bazowy- nieziemski kolor...
    a cieniowane paznokcie uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  116. Jak zrobić te stempelki? Z jakimi pytaniami, np. można zwracać się pisząc na twojego e-maila? :)

    OdpowiedzUsuń
  117. Mam identyczny sposób na cieniowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  118. Ja jeszcze nie robiłam, ale zrobię :) Bardzo mi się podobaja zwłaszcza w odcieniach niebieskiego bo to moj ulubiony :)))

    OdpowiedzUsuń
  119. Bardzo fajny pomysł , właśnie takie robię i efekt jest extra

    OdpowiedzUsuń