poniedziałek, 23 lipca 2012

Alterra – łagodny szampon Migdały i Jojoba

Pora na recenzję drugiego szamponu z Alterry, na który się skusiłam. Wybrałam wersję dla wrażliwej i podrażnionej skóry - Migdały i Jojoba. Szampon, podobnie jak inne z Alterry nie zawiera silikonów.

DSCN5192

Kupiłam go w ciemno a potem przeczytałam o nim bardzo złe opinie. Zoila pisała, że powoduje wypadanie włosów (!), nie chciało mi się w to wierzyć, ale przypomniałam sobie, że już jakiś czas temu podobna opinia gdzieś mi się obiła o uszy.

Już sama konsystencja jest zupełnie inna niż w przypadku szamponu Biotyna i Kofeina. Jest przezroczysta, galaretkowata i moim zdaniem zbyt rzadka. Szampon okazał się o wiele mniej wydajny niż wspomniany z kofeiną, właściwie to z wydajnością jest bardzo kiepsko. Zapach jest specyficzny jak w przypadku większości kosmetyków Alterry, ciężki do określenia ale podobał mi się.

Jak chodzi o rozprowadzanie się na włosach, pienienie się i podobne kwestie techniczne to jest w porządku, z tym że jak już napisałam – za rzadki i niewydajny. Moich włosów nie plątał, ale ja mam śliskie włosy. Po dłuższym czasie zauważyłam, że nieznacznie (ale jednak) podrażnia skórę głowy co jest dla mnie nie do pomyślenia przy szamponie dla skóry wrażliwej (a ja takiej nie mam).

Czy faktycznie wzmaga wypadanie włosów? Nie powiem Wam tego na 100% (bo ciężko jest mi to ocenić) ale wydaje mi się, że tak. Od czerwca stosuję Merz Spezial, po którym moje włosy praktycznie wcale nie wypadały, znajdowałam dosłownie pojedyncze włosy przy czesaniu, a teraz jest tak samo jak przed kuracją Merzem. Nie jest to jakiś horror, ale znajduję kudły na bluzkach i przy czesaniu wypada ich troszkę, więc biorę pod uwagę, że to naprawdę może być wina tego szamponu. Dlatego na wszelki wypadek lepiej uważać i wziąć inny szampon z Alterry, albo innej marki.

DSCN5193

DSCN5194

Mam mieszane uczucia, nie wiem czy to wypadanie włosów to faktycznie wina szamponu, z jednej strony wcześniej wiedziałam że może to powodować więc być może dopatruję się tego wypadania na siłę a z drugiej jestem przekonana, że teraz wypada ich więcej..eh. Nie zraziłam się do Alterry ani do szamponów tej marki (choć tego więcej na pewno nie kupię), ale tak dla równowagi ostatnio kupiłam szampon z Isany;).

  • do kupienia w drogeriach Rossmann
  • ok 9zł za 200ml

 

Wszystkich chętnych zapraszam na nowego bloga http://annaminmakeup.blogspot.ie/. Ann pisze o kosmetykach, ale też o modzie, blog dopiero co powstał ale już można poczytać trochę o zużyciach, o podkładzie z Gosha i nie tylko ;).

58 komentarzy:

  1. Nie uzywałam jeszcze nic z tej firmy :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak czasami mam, że jak o czymś przeczytam, to namiętnie się tego dopatruję :D. Niestety, zużyłam 2 butle tego szamponu i kłaki leciały - co najśmieszniejsze tylko po nim; ani morela i pszenica, ani kofeina nie dały takiego efektu. Dlatego podtrzymuję wersję, że to ten pan był winowajcą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie włosy nie wypadały, ale chyba podrażniał mi skórę głowy. Póki co przypasował mi ten z kofeiną, bo moreli w moim Rossmannie ostatnio nie ma. Może go wycofują?

      Usuń
    2. tova1, nie mam pojęcia..ostatnio nie byłam w Rossmannie. Mi na bank lekko skórę głowy podrażniał, ale w sumie tak w granicach normy - porównywalnie do niektórych szamponów z różnych takich bardziej popularnych firm.

      Usuń
  3. tej wersji jeszcze nie próbowałam i raczej nie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam z Alterry tylko pomadkę, jednak planowałam zakup szamponu. DObrze wiedzieć którego nie kupować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam szampon Alterry Granat i Aloes i szczerze mówiąc byłam wściekła na tę galaretkę. Szampon szarpał mi włosy, nie chciał się pienić. Teraz korzystam z metody kubełkowej i szarpie trochę mniej ;-) Tego na pewno nie tknę, włosy wyłażą mi i bez tego paskudnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się pienił nieźle, ale tego z granatem i aloesem nie używałam, może jest inny hmm..

      Usuń
  6. W takim razie tej wersji nie kupię.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czyli muszę się trzymać od niego z daleka, bo mi włosy lecą garściami i bez niego ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie jestem w trakcie używania go, pierwszy raz słyszę, żeby powodował wypadanie włosów... Mnie chyba tego nie robi, ale jednak nie jestem nim zachwycona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie wiem..może to efekt placebo po przeczytaniu na necie tych negatywnych recenzji:D Kto by to wiedział..;)

      Usuń
  9. Nie używałam tego szamponu, ale jeśli może powodować wypadanie włosów i podrażenienie skóry, to raczej na wszelki wypadek podziękuję:D

    OdpowiedzUsuń
  10. jakoś o szamponach Alterry mało dobrego czytam i chyba żadnego nie kupię :) ale odżywki i maski uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi Biotyna i Kofeina służyła bardzo dobrze jak chodzi o szampony:)

      Usuń
  11. jestem ciekawa czy to na pewno to wypadanie włosów spowodował ten szampon.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego się raczej nie dowiemy:D. W sumie miałam też z dwa stresujące tygodnie, ale nie wydaje mi się żeby aż tak by spowodowały taką zmianę.

      Usuń
  12. Szampony jakoś mnie nie kuszą, wolę odżywki

    OdpowiedzUsuń
  13. To był mój pierwszy szampon alterry i.. ostatni :/ Dostałam po nim takiego łupieżu że szkoda gadać.. :/ Umęczyłam się bardzo by się go pozbyć. Wsiadłam więc w auto i pojechałam do niemieckiego DM :) I teraz alverde i balea to moi najlepsi przyjaciele :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę Balea i Alverde, wykupiłabym trochę z tych firm:D

      Usuń
  14. Używałam ten szampon - ja go lubię.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja nie miałam jeszcze okazji używać niczego z Alterry i w sumie sama nie wiem czy kiedykolwiek coś wypróbuję z tej firmy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja polecam, mają trochę fajnych kosmetyków:)

      Usuń
  16. omijam go z daleka, odkąd przeczytałam, że powoduje wypadanie włosów

    OdpowiedzUsuń
  17. osz... miałam granat i aloes z Alterry i strasznie sypały mi się włosy, więc jak teraz widzę, że po innych też to już mi się odechciało.

    OdpowiedzUsuń
  18. nie miałam jeszcze żadnego szamponu z Alterry.. Dla mnie są zbyt drogie i za małą pojemność mają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, dla mnie też nie są najtańsze. Jest w sumie duży wybór szamponów większych i tańszych.

      Usuń
  19. nie dość, że podrażnia, to jeszcze wzmaga wypadanie włosów? Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba musze wreszcie zakupić jakiś szampon z tej firmy, bo zawsze gdy wybieram się na tego typu zakupy odruchowo sięgam po "ten co zwykle". Pozdrawiam Cię serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej kropeczko:) polecam Biotynę i Kofeinę, jest dużo lepsza dla mnie niż ten;)

      Usuń
  21. A ja byłam z tego szamponu zadowolona.. Teraz mam wersję morelową i też bardzo fajnie..

    OdpowiedzUsuń
  22. A chciałam go kupić... To ci heca...

    OdpowiedzUsuń
  23. ja używam tego szamponu, mam już drugą buteleczkę. Na 100% nie powoduje wypadania włosów, jest dość fajny i nie plącze moich włosów. Delikatny i łagodny dla skóry moich włosów...Co do konsystencji? Inna, rzadsza... A wydajność? dla mnie podobna do innych szamponów.. Dla mnie może nie ma jakiś spektakularnych efektów, ale jest dobry ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, może działa po prostu różnie na różne osoby? Bo gdyby to była tylko moja opinia to co innego, ale w sumie dużo dziewczyn się na to skarży;)

      Usuń
  24. Z początku wielkie wow nad Alterrą a teraz, co rusz jakieś negatywne głosy ;)
    Na pewno go nie spróbuje, mam lekki problem z wypadaniem włosów.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie miałam ale bym chętnie wypróbowała któryś szampon z Alterry.

    OdpowiedzUsuń
  26. Nigdy go nie miałam i chyba się na niego nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  27. Mnie też włosy bardziej wypadały po tym szamponie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę! Kolejna taka opinia, coś w tym musi być!

      Usuń
  28. to mój ulubiony szampon Alterry :] moim włosom pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe no ładnie, a u mnie kiepsko z nim było;)

      Usuń
    2. wiesz, ja z kolei czytałam kilka pozytywnych opinii na temat szamponu dającego objętość, a u mnie on się niestety nie sprawdza... każda z nas ma różne potrzeby :]

      Usuń
  29. ciekawie z tym wypadaniem włosów, właśnie jego używam i byłam z niego najbardziej zadowolona, w swojej karierze używałam już moreli&pszenicy oraz papaya&bambus; mam nadzieję, że mi włosy wypadać nie będą

    OdpowiedzUsuń
  30. Tak, jest to spray brązujący który nadaje jednodniową opaleniznę, Fake Bake ma również płyny samoopalające które dają długotrwałą opaleniznę takie jak np. Flawless który testowałam :)

    Ja dopiero zaczynam swoją przygodę z Alterą, na początek poszedł olejek do ciała z awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Po trzecim lub czwartym myciu tak mi podrażnił skórę, że nie wytrzymałam nawet do wieczora i poleciałam głowę myć >_< Nigdy więcej :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masakra:/ U mnie nie było aż takich sensacji..

      Usuń
  32. Do Alterry przyczajam się już od dłuższego czasu i jakoś nie mogę się przekonać... Nie wiem, czy moje włosy wytrzymają brak silikonów, poza tym, nowe szampony często powodują u mnie łupież. Mam swoje dwa ulubione, chyba przy nich zostanę... Ale i tak pokusa zostaje.

    OdpowiedzUsuń
  33. Miałam i jakoś mnie nie zachwycił ogólnie chyba najsłabszy z szamponów Alterry

    OdpowiedzUsuń
  34. Muszę wypróbować tą firmę. :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja jakos nie przepadam za Alterra :)

    OdpowiedzUsuń
  36. rzeczywiście kosmetyki alterry mają takie specyficzne zapachy.Dobrze że przeczytałam Twoją recenzję bo ostatnio też kupiłam ten szampon teraz będę obserwować włosy

    OdpowiedzUsuń
  37. ja stosuję z szampon alterry z kofeiną po tej recenzji raczej nie kupie innego ^^

    OdpowiedzUsuń
  38. Lubię szampon Alterry z aloesem i granatem :) Tego też próbowałam ale okazał się fatalny i do tego ten zapach... fuj :/ Miałam również wrażenie że podrażnia skórę głowy

    OdpowiedzUsuń
  39. Miałam ten szampon i też nie zrobił na mnie dobrego wrażenia. Cieszę się jednak, że nie zraziło mnie to do produktów Alterry, bo później odkryłam swoje hity: odżywkę z morelą i pszenicą oraz maskę z granatem i aloesem.

    OdpowiedzUsuń
  40. Właśnie zastanawiam się dlaczego tak wylatują mi włosy garściami, w dodatku poleciłam szampon mamie i ma t samo..

    OdpowiedzUsuń
  41. I аm curiouѕ to find out what blog platform уou're using? I'm еxperiencing some
    smаll sеcurity issues with my latest
    wеbsitе аnd I would liκe
    to find sοmething more safeguardеd.

    Dο you hаvе any solutions?

    Alѕo visit my blοg post hcg diet injections

    OdpowiedzUsuń