wtorek, 9 kwietnia 2013

Novoxidyl – szampon i tonik przeciw wypadaniu włosów

To baaardzooo zaległa recenzja. Używałam tego duetu już ładny czas temu, ale ma to też swoje plusy – teraz widzę jak sprawa ma się po odstawieniu produktów, więc może to dobrze, że wstrzymałam się z recenzją.

DSCN7950

Zacznę od tego, że nie miałam dużego problemu z wypadaniem włosów dlatego moja opinia nie będzie przydatna dla osób, które mają większe problemy z wypadaniem włosów, bo po prostu nie umiem powiedzieć czy w takiej sytuacji tonik i szampon też się sprawdzą. Ciężko mi ocenić na ile był to u mnie problem, wydaje mi się, że włosy wypadały w zupełnie przeciętnej ilości, tak jak zwykle u przeciętnego człowieka ;).

Zużyłam w sumie dwie butelki szamponu, używałam go regularnie. Z tonikiem było już gorzej, nie stosowałam go systematycznie i nie udało mi się zużyć buteleczki. Oczywiście miałam szczere chęci używać go codziennie, ale niestety wyszło jak zawsze, ciągle o nim zapominałam.

Po zużyciu tych dwóch butelek szamponu i niepełnej toniku widziałam zauważalną różnicę – włosy wypadały w minimalnej ilości. Miałam wrażenie (bo ciężko tak naprawdę to obiektywnie ocenić) że było to dosłownie kilka włosów podczas mycia głowy. Poprawa była widoczna mimo, że wcześniej wydawało mi się, że kosmetyki nie mają specjalnego pola do popisu. Niestety po odstawieniu Novoxidylu i przerzuceniu się z powrotem na drogeryjne szampony włosy znów wypadają w takim stopniu jak przed kuracją. Ale spodziewałam się tego, bo inaczej byłby to chyba cud ;).

DSCN7952

Szampon ma gęstą, kremową konsystencję, dobrze się rozprowadza na włosach. Jest wydajny i dobrze się pieni. Nie plącze włosów, ładnie je oczyszcza, a po umyciu włosy były zawsze miłe w dotyku. Pod względem zwykłych właściwości myjących byłam zadowolona. Zapach jest specyficzny ale nie nieprzyjemny, nie tak ładny jak niektóre drogeryjne szampony ale w żadnym wypadku mi nie przeszkadzał.

Tonik ma cienką końcówkę do aplikowania. Na początku nie byłam przekonana, ale z czasem stwierdzam, że to wygodny sposób aplikacji. Jest zupełnie przezroczysty i ogólnie wygląda jak woda;). Nie podoba mi się zapach, mocno alkoholowy. Wiadomo – wywietrzeje ale jednak na początku ten alkohol czuć (jest też na pierwszym miejscu w składzie, mi nie zaszkodził ale tak jak mówię – nie udało mi się go super systematycznie stosować).

DSCN7951

Do toniku mam zamiar zrobić jeszcze podejście, bo zostało mi go trochę do zużycia, mam nadzieję że tym razem uda mi się go stosować regularnie. Podsumowując: z kuracji jestem zadowolona, bo widziałam że wypadanie włosów zostało ograniczone. Ciężko jednak stwierdzić czy zestaw sprawdził by się przy większych problemach z wypadaniem włosów.

Szampon kosztuje w okolicach 20-25 zł, tonik 30-35zł.

 

Znacie Novoxidyl, używaliście?

O szamponie tutaj, a tu o toniku.

19 komentarzy:

  1. Bardzo lubie szampon i mam go już w zapasie. U mnie także ograniczył wypadanie włosów do minimalnej ilości, natomiast tonik nie przypadł mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi ciężko ocenić działanie każdego z osobna, oczywiście przez to używałam ich jednocześnie. Przypuszczam, że większa zasługa jest tutaj szamponu bo tonik używałam rzadziej.

      Usuń
  2. Ja byłam z tego duetu bardzo zadowolona, ale tonik stosowałam co dwa dni na noc przed myciem włosów, bo tak jak radzi producent to by było za dużo ;) Teraz ten zestaw stosuje mój chłopak i u niego też widać pozytywne działanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem ciekawa jak zareagowałyby moje obszary łuszczycowe na taki produkt...hmmn. dobrze wiedzieć, że działa trochę na kogokolwiek :D

      Usuń
  3. Nie znam, nie używałam. A gdzie go kupić? W aptece?

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba im się przyjrzę, bo właśnie z tym problemem się zmagam i szukam czegoś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można sprobować, ja zaczęłabym od szamponu:)

      Usuń
  5. Ja również miałam problem z wypadaniem włosów. Miałam na głowie 3 włosy... Od dermatologa dostałam receptę na wcierkę do włosów. I dopiero taki apteczny produkt mi pomógł. Ale uwaga - różnica widoczna była dopiero po 3 miesiącach. Nie pamiętam nazwy ale to był chyba Loxon 2%. Też strasznie czuć alkohol ale zapach szybko znika. Używałam też kiedyś pokrzepolu i różnica również była zauważalna ale po bardzo długim okresie stosowania. No i jak skończyłam używać to wypadały znowu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za komentarz, fajnie wiedzieć:). Dobrze, że te produkty się u Ciebie sprawdziły i faktycznie nastąpiła poprawa.

      Usuń
    2. Szkoda tylko, że faktyczne efekty widać po tak długim czasie. Ale dobre i to :)

      Usuń
  6. Wydaje mi się, że warto spróbować. Ciekawe jakby się sprawdził w przypadku dużego ubytku włosów? Muszę poszukać, przyda się mojej mamie, która ma ogromny problem z wypadaniem włosów :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ciężko mi to ocenić..

      Usuń
  7. Bardzo spodobał mi się twój blog lubię blogi o kosmetykach więc postanowiłam zrobić swojego dopiero zaczynam więc przyda się wsparcie :)
    Może spodoba Ci się mój blog , mam taka nadzieje zapraszam serdecznie :) http://kosmetyki-avon1.blogspot.com/
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie te produkty nie sprawdziły się - przede wszystkim mocno wysuszały i włosy i skórę.

    OdpowiedzUsuń
  9. napisałam artykuł na swoim blogu o moim problemie z wypadającymi włosami może komuś pomogę zapraszam
    Tego produktu nie używałam i raczej nie będe już używała żadnego gdzie pisze na wypadające włosy

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój mąż używa Hair Medic na porost włosów (zakola). Na początku piekła go głowa ale trułam mu że tyle kasy i żeby używał. I po 5 miesiącach widać efekty w postaci baby hair. ale juz głowa nie piecze i przesuszonej skóry głowy nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  11. Używam szamponu novoxidyl od kilku lat jak zaczęło mi się łysienie po pół roku włosy odrosły. na początku włosy mogą wypadać...po dłuższym stosowaniu widać efekt ... stosuję go 2 razy w tygodniu ...jak mam włosy przetłuszczone bo 2 razy w tygodniu myc włosy to dla mnie za mało używam innego szamponu a tak to dwa razy w tygodniu novoxidyl...Włosy szybciej rosną, nie wypadają są puszyste potrzeba niewielkiej ilości szamponu by unyć długie włosy.

    OdpowiedzUsuń