czwartek, 20 czerwca 2013

Alterra mydło w kostce – konwalia

Z mydełkami Alterry znamy się już od dawna. Przetestowałam chyba wszystkie, albo prawie wszystkie dostępne wersje. Lubię je, bo są tanie i wydajne, mają ładne zapachy, są łatwo dostępne (Rossmann) a kosmetyki Alterry są bardziej naturalne niż spora część tych drogeryjnych.

To mydełko ma zapach konwalii majowej. Miałam pewne wątpliwości, lubię ten zapach ale konwalie mają to do siebie, że pachną strasznie mocno a kosmetyki o tym zapachu miewają podobnie. Okazało się jednak, że zapach (mimo, że typowo konwaliowy) nie jest zbyt mocny czy przytłaczający, nie męczył mnie. Fajna jest ta wersja, ale pamiętam, że inne podobały mi się bardziej. Chyba wrócę jeszcze do różanego i o zapachu bzu.

DSCN8287

W moim odczuciu właściwości tych mydeł są bardzo podobne, dla mnie jedynie różniły się zapachem między sobą a działały praktycznie tak samo.

Mydełko w kontakcie z wodą tworzy kremową, dość gęstą piankę. W samej kwestii myjącej, oczyszczającej sprawdza się dobrze, ale hmm nie przypominam sobie żebym miała kiedykolwiek niemyjące mydło ;). Wiadomo, są takie mocno oczyszczające, a to jest po prostu normalne. Mojej skóry te mydła nie wysuszają mocno. Używam ich do mycia rąk, całego ciała a także do mycia twarzy. Po umyciu cera jest trochę ściągnięta, ale w moim przypadku dzieje się to w niewielkim stopniu, teraz kiedy jest tak ciepło wystarcza mi nawet sam tonik/hydrolat i nie czuję potrzeby nakładania kremu. Mydło nigdy nie przesuszyło mi skóry w ten sposób, żeby pojawiły się suche skórki, nie jest tak nawilżające jak niektóre żele do mycia twarzy ale jako tako mojej skóry nie przesusza. Dlatego je lubię.

DSCN8288

To było by na tyle.. dość krótko ale to po prostu mydło, więc rozwodzić nie mam się za bardzo nad czym. U mnie mydła Alterry się sprawdzają, w ogóle lubię tą markę choć ostatnio trafił mi się bubel ;). Hmm ja polecam, zapachy mydełek są delikatne, naturalne i za to je cenię – nie dają po nosie zapachem a la proszek do prania jak sporo mydeł. Tutaj konwalia jest konwalią a nie dziwnie pachnącą chemiczną wariacją na temat konwalii ;).

33 komentarze:

  1. ja wsiąkłam w mydła Organique, ale pewnie się zainteresuję kiedyś jakimś Alterry skoro są ok, niestety moja skóra jest sucha dość mocno to może się nie sprawdzić ale za te pieniądze można spróbowac :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja muszę kiedyś skusić się na mydła Organique, bo na razie mam Savon Noir i je uwielbiam:D. A to z Alteryy faktycznie może przesuszyć twoją skóę jak jest mocno sucha..ale w ostateczności chyba do rąk się nada ;).

      Usuń
  2. palec wędrownik do ciebie idzieee

    OdpowiedzUsuń
  3. z alterry lubie rzeczy włosowe ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też! Rozczarował mnie ostatnio jeden peeling i krem. Za to szampony i odżywki są fajne.

      Usuń
  4. Lubię je. Ja w ogóle jestem "mydlana" nie "żelowa" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo. nie lubię żeli, a mydła w kostce to wręcz moja słabość, zwłaszcza różne takie ciekawe, naturalne, ładnie pachnące, ozdobnie wyglądające. Mam tego zawsze pół szuflady zapasu i po kilka na raz w użytku ;-) Chyba zrobię wpis o tym moim hobby. ;-)

      Bardzo lubię te z Alterry. są niedrogie, Rossmann mam pod nosem, więc najczęściej w mym domu używa się właśnie ich.

      Najbardziej lubię własnie to oraz lawendowe i różane, więc one królują. :-)

      Usuń
    2. Ja lubię to i to, a najbardziej stosować na przemian. Też lubię mydełka pięknie wyglądające i pachnące, czasem aż szkoda ich używać;). Różane z Alterry jest bardzo przyjemne:)

      Usuń
  5. mam kilka mydełek marki do przetestowania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wole mydła z serii DOVE, bo inne powodują u mnie uczulenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uhhh szkoda:/. Ja z tych typowo drogeryjnych, popularnych marek toleruję jedynie właśnie Dove, bo nawilża najmocniej i lubię ten kremowy zapach:)

      Usuń
  7. Od kilku miesięcy używam mydełka w kostce do twarzy i już nie chce używać żeli. Bardzo lubiłam krem do mycia twarzy z Alterry, więc mydełko będzie u mnie czekało w kolejce.
    W sumie nawet nie wiedziałam, że produkują kostki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubiłam ten krem do mycia z Alterry, fajnie się u mnie sprawdził. A mydła dobrze sprawdzają się u mnie do mycia twarzy, lepiej niż niejeden żel drogeryjnej marki.

      Usuń
  8. Uwielbiam zapach konwalii *___* Ale w planach mam zakup innych naturalnych mydeł więc sobie odpuszczę Alterrę :-) Może kiedyś... ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie myłam mydłem twarzy. A konwalie i zapachy konwaliowe uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś miałam opory przed umyciem twarzy mydłem, ale okazało się że ta metoda się u mnie sprawdza:)

      Usuń
  10. Zapach konwalii uwielbiam po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. lubię alterrę, teraz biały jeleń wypuścił fajne mydełka ;) myjesz buzie mydłem i cera ok?! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widziałam:)! Trochę droższe niż Alterra ale wyglądają kusząco! Tak, u mnie sprawdzają się do mycia twarzy ale to nie oznacza, że u każdego będzie okej. Choć polecam wypróbować ten sposób;)

      Usuń
  12. Ja używałam nagietkowe, akurat niezbyt ładnie pachniało ale do mycia twarzy było dobre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też je kiedyś miałam, ale już nie pamiętam dokładnie zapachu:)

      Usuń
  13. Mnie mydła w kostkach trochę wysuszają :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nie, ale moja skóra nie ma skłonności do przesuszeń.

      Usuń
  14. Ja aktualnie używam wersji pomarańczowej i bardzo ją lubię. Mam w planach wypróbowanie jeszcze innych zapachów.

    OdpowiedzUsuń
  15. nie dawno wąchałam to mydełko, na pewno z czasem kupię. obecnie mam zapas

    OdpowiedzUsuń
  16. zapach super, też go mam, ale raczej przewiduję dla niego inne zastosowanie niż tradycyjne, powędruje do szafy, dzielić się swoim zapachem z ubraniami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo spodobał mi się ten pomysł:D

      Usuń
  17. Lubię zapach konwalii, muszę wypróbować!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam jeszcze tego mydełka, ale zapach konwalii uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie możliwie jest że przypadło by Ci do gustu:)

      Usuń
  19. To tylko mydło, więc w sumie nie ma się co spodziewać cudów :D

    OdpowiedzUsuń
  20. używałam i byłam zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  21. nigdy żadnego z tej firmy nie miałam ;)

    OdpowiedzUsuń