czwartek, 26 września 2013

Marmurkowe paznokcie krok po kroku

W ostatniej notce pokazywałam mani z marmurkowym wzorkiem i kilka osób było ciekawych jak uzyskać taki efekt. Dlatego dziś przygotowałam tutorial, ale tak naprawdę technika jest tak banalna, że nie wymaga specjalnych wskazówek:). To chyba jedna z najprostszych metod na zdobienie paznokci, więc spokojnie mogą próbować także osoby, które nie mają żadnej wprawy we wzorkach. Plusem jest także fakt, że jedyne co jest nam potrzebne to kawałeczek folii.

Efekt jaki da się uzyskać może być bardzo różny.  Możemy tworzyć jaśniejszy marmurek na ciemnym lakierze, ciemny na jasnym, wielokolorowy. Ten z mojej poprzedniej notki powstał przy użyciu czarnego lakieru na białym, a dziś z mieszanki różnych kolorów.

DSCN1987

Potrzebujemy tylko kawałeczka folii i dowolnego lakieru (lub kilku lakierów). Jeśli chodzi o folię to może to być najzwyklejszy kawałek worka, siatki, reklamówki. Przyda się też coś na “paletę”, może być kawałek kartki, folii, coś do wyrzucenia. Jeśli chcemy uzyskać bardzo delikatny efekt to oczywiście wybieramy lakier w zbliżonym kolorze do bazowego, dla mocnego efektu kolor kontrastujący o mocnej pigmentacji.

DSCN1978

Zwijamy folię w kuleczkę – w ten sposób powstaje pomięta faktura, która zadziała jak stempel. Nakładamy odrobinę lakieru na kawałek kartki/folii, zamaczamy w nim naszą foliową kulkę. Zanim przejdziemy do odbijania na paznokciach koniecznie trzeba kilka razy odbić polakierowaną kulkę na kawałku kartki/folii żeby pozbyć się nadmiaru lakieru, ma być go tylko odrobinę.

marmurek1

Odbijamy kulkę na wcześniej pomalowanych, suchych paznokciach. Wykonujemy prosty ruch tak jakbyśmy chcieli odbić pieczątkę. Na naszych paznokciach zostanie lekki wzór pomiętej folii.

Ja tym razem zastosowałam kilka lakierów, bazą był róż a na nim odbijam kolejno bordowy, jasny róż i złoty metalik na końcu. Za każdym razem używałam nowej foliowej kulki.

marmurek2

Naprawdę polecam dokładnie doczyścić resztki lakieru. Jeśli paznokcie pomalowały nam się przy skórkach krzywo to dobrze zadziała czyszczenie cienkim pędzelkiem zamoczonym w zmywaczu. Ważny jest też top coat na koniec. Wydawałoby się to może nie najistotniejsze, ale że sam wzór jest chaotyczny i przypadkowy będzie wyglądał dobrze tylko na równo pomalowanych paznokciach, inaczej efekt może wyjść trochę niechlujny.

DSCN1986

DSCN1984

Metoda jest szybka, łatwa a efekty ciekawe:). Lakiery nanoszone przy pomocy folii schną błyskawicznie.

Skusicie się na marmurkowe paznokcie:D?

71 komentarzy:

  1. ciekawa domowa metoda na inny manicure ...efekt końcowy bardzo ładny

    OdpowiedzUsuń
  2. efekt końcowy jest świetny! Jutro sama spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka metoda mogłaby się fajnie sprawdzić przy galaxy

    OdpowiedzUsuń
  4. Niby takie banalne, ale jak pięknie wychodzi :) a wczoraj zastanawiałam się, jak to zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam zamiar porobić jakieś cuda na pazurkach, bo ostatnio tak smutno na nich :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny efekt końcowy :) Nie wpadłabym na taki pomysł nakładania lakieru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, dlatego lubię przeglądać różne blogi paznokciowe i poznawać nowe metody na zdobienia:)

      Usuń
  7. Wygląda super! Muszę spróbować : )

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo nie sądziłam, że tą metodą można takie piękne wzory zrobić :) Będę musiała wypróbować :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, efekty wychodzą naprawdę ciekawe:)

      Usuń
  9. Bardzo fajny sposób ozdabiania paznokci. Ja na pewno spróbuję go i zobaczę co z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. lubię tą metodę, bardzo szybko można zyskać efektowne paznokcie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny tutorial :) ja na pewno jeszcze się na nie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie proste w wykonaniu ciapki,a robią wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ta metoda tak mi się spodobała:)

      Usuń
  13. Koniecznie wypróbuję :) Nie znałam tego triku.

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam takie 'krok po kroku'. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  15. szybki i proste w wykonaniu a wydaję się jakby dużo czasu to zajmowało ;)
    świetna jest ta metoda, będę musiała ją wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Prześwietny efekt, Kleo! Bardzo, ale to bardzo mi się podoba, świetnie dobrałaś kolory!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ślicznie - fajnie, że zamieściłaś ten tutorial :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Z pewnością spróbuję wykonać takie mani;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mówiłam, tak zrobiłam. Super metoda do zdobienia;)

      Usuń
  19. Podoba mi się! Koniecznie muszę spróbować tej metody z folią.

    OdpowiedzUsuń
  20. Super, że pokazałaś zdjęcia do tej metody. Niby z samego opisu wszystko jasne, bo to faktycznie nie jest skomplikowana metoda. Jednak ja miałam wątpliwości, czy wypali, jak dokładnie mam zwijać folię, jaka folia się nada itd. Także już niedługo się za to zabieram i dzięki za super post!

    P.S. Chyba jednak czarno-biały marmurek podobał mi się bardziej, ale to raczej dlatego, że aktualnie ma straszną fazę na to połączenie kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło :). Heh mi też chyba bardziej podobała się czarno-biała wersja, jakoś tak była bardziej "marmurkowa":D

      Usuń
    2. Coś w tym jest. Tutaj ten efekt się trochę zagubił, ale i tak efektowny wzorek Ci wyszedł :)

      Usuń
  21. ładnie pazurki wyglądają, ale efekt po water marble chyba bardziej mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  22. wygląda to świetnie, musze spróbowac!:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajny efekt. Na pewno to wypróbuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  24. ale super wcale nie takie skomplikowane :)

    OdpowiedzUsuń
  25. wow. efekt super a nie wiedziałam, że to takie proste ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajnie to wygląda :D A to jest taka najzwyklejsza folia spożywcza??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to taki woreczek w jaki często coś pakują w sklepach, owoce czy pieczywo.

      Usuń
  27. efekt super, na pewno wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Z pewnością wypróbuję! super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Muszę spróbować, efekt jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  30. Jak Ci to pięknie wyszło, świetne!

    OdpowiedzUsuń
  31. prezentują się genialnie ! :) super dobrałaś lakiery

    OdpowiedzUsuń
  32. Dobry sposób! :) Świtnie Ci wyszły! :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wyszło świetnie!

    Metoda wydaje się łatwa, ale nie sadzę żeby mnie się tak udało... :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. A ja swoje ściełam, bo były nie równei teraz czekam aż odrosną ;p

    OdpowiedzUsuń
  35. Zanim tu weszłam, spodziewałam się jakiegoś ładnego [bo Twoje zdobienia są śliczne] ale banalnego marmurku. Nawet przez myśl mi nie przeszło, że możesz go aż tak uszlachetnić, przepiękny jest :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Zajęczaku, bardzo się cieszę że Ci przypadły do gustu:)!!

      Usuń
  36. świetne, na pewno spróbuję! kiedyś malowanie paznokci było dla mnie nie lubiana koniecznością ale od kiedy odkryłam seche vite uwielbiam to i zaczynam eksperymentować :)

    OdpowiedzUsuń
  37. bardzo fajny efekt, muszę kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo fajnie wyszło, lubię takie maziaje :)

    Robiłam kiedyś coś podobnego, tyle że jeszcze mniej bałaganiąc - najpierw warstwa lakieru bazowego, jak dobrze wysechł to folię spożywczą w kulki, na lakier bazowy drugi i od razu folię odbić - szybciej no i mniej babrania i brudu ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. świetna sprawa, wypróbuję na pewno!:D i to już niedługo.

    OdpowiedzUsuń