poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Tutorial: Akwarelowe kwiaty

Bardzo dawno nie było wzorków na paznokcie w wersji krok po kroku, więc przyszła pora żeby to nadrobić :). Tym razem typowo wiosenny mani, kwiatowy i kolorowy. Efekt końcowy przypomina mi trochę wzory na tkaninach, takie niedbałe kwiaty pojawiają się często na sukienkach. Zdecydowaną zaletą takiego zdobienia jest fakt, że ono po prostu musi być malowane niedbale i chaotycznie, więc nawet jak zadrży nam ręka to nic się nie stanie.

Do namalowania takich kwiatów konieczny będzie cieniutki pędzelek, czarna farbka akrylowa i farby akwarelowe. Przyznam, że to moje pierwsze podejście do akwareli na paznokciach, zainspirowałam się akwarelowymi malowankami Yasinisi.

awkwa

  • Pierwszy krok to pomalowanie paznokci jasnym lakierem, u mnie to żółty My Secret Yellow.
  • Kiedy lakier wyschnie można zabrać się za malowanie. Czarną farbką akrylową malujemy niedbałe kontury naszych kwiatków.
  • Po wyschnięciu rozrabiamy akwarele z wodą. Trzeba wypośrodkować – kiedy damy zbyt dużo wody farba nie będzie się chciała trzymać paznokci, a kiedy zbyt mało straci swój akwarelowy, przejrzysty charakter.
  • Malujemy wnętrza kwiatów, oczywiście niedbale :).
  • Po wyschnięciu farby nakładamy bezbarwny top coat.

akwa

DSCN7114

Do wszystkich ręcznych malowanek warto zaopatrzyć się w dobry, bardzo cienki pędzelek. Ja zwykle kupuję je w sklepach dla plastyków, ale najlepszy jaki mam to numer 0 z Dobrej Rady.

DSCN7118

Przy okazji polecam zakładkę WYMIANKA pod nagłówkiem bloga :D. Wrzuciłam trochę lakierów, może ktoś chciałby się wymienić na lakiery, których już nie chce.

wymian

68 komentarzy:

  1. Fajne kwiatuchy :D Kocham takie malowanki mmmm ^____^

    OdpowiedzUsuń
  2. W pierwszym momencie pomyślałam, że to wzorki wykonane słomką do napoi. Nie wiem, jak się taka metoda gachowo nazywa, ale efekt bardzo podobny :)
    Ale ogólnie ładny, wiosenno-letni wzorek nie tylko dla tak uzdolnionych plastycznie jak Ty, ale też dl takich ofiar losu jak ja :D

    -M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiem jak to się nazywa, ale wiem o co Ci chodzi:D. Nawet raz robiłam takie słomkowe, ale coś średnio wyszły.. muszę zrobić drugie podejście!
      Dzięki:))

      Usuń
    2. splatter :)

      Super Ci wyszły te akwarelki :)

      Usuń
    3. O, splatter, właśnie :) Dzięki Chilli!

      No i oczywiście palnęłam literówkę, miało być "fachowo". Ale i tak czekam na efekty splatterowego manicure.

      -M.

      Usuń
    4. Aaa splatter, właśnie :D

      Usuń
  3. Świetne, wiosenne zdobienie, zdolniacha moja! :**

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie Ci wyszły te kwiatki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękny mani!!! :) Lubię się bawić w takie rzeczy i zdobić paznokcie :) ale z akwarelami nie mialam jeszcze do czynienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:). Ja też aż do tego wzorku! Myślałam, że do paznokci nie bardzo się nadają.. ale jak widać myliłam się:)

      Usuń
  6. Tak się chciałam zapytać czy to jest zrobione farbkami akrylowymni czy akwarelowymi, bo to spora różnica i używasz tych słów zamiennie, a nie znaczą to samo;). Wypadałoby poprawić na odpowiednią wersję ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Użyła czarnego akryla i akwareli. Nie widzę w tym nic dziwnego.

      Usuń
    2. Asiulcowa, zauważ że czarny kontur wykonany jest akrylem, a kolorowe wypełnienie akwarelą. Nie używam tych słów zamiennie w żadnym zdaniu..

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem niekoniecznie, ale wyszły dość abstrakcyjnie:)

      Usuń
  8. Świetnie to wygląda na paznokciach :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudowny efekt, faktycznie jak na sukience! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. o jaaa, rewelacyjny efekt! napatrzeć się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie :) Baardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Picasso... wszędzie ten Picasso. No Picasso to to nie jest (i sama też o tym wiesz :-P), ale zdobienie jest cudowne!
    Coraz częściej pojawiają się zdobienia akwarelami i to w właśnie w klimacie obrazków akwarelowych: rozmyte, mało intensywne kolory, bark konturów... bardzo mi się ten styl podoba, jest obłędny. Chyba sama chwycę za swoje ,,białe noce" i coś zmaluję :-) I niekoniecznie na paznokciach :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe no nie jest, już dawno zauważyłam, że hasło "picasso" funkcjonuje jako "kolorowa abstrakcja" ;p. Mi też się bardzo podoba taki akwarelowy styl w zdobieniach, ileś lat temu z czymś takim w ogóle się nie spotykałam, ale teraz zdobienia idą w bardzo dobrą stronę:).
      Białe noce <3, miałam przyjemność nimi malować <3

      Usuń
  13. ooo trzeba kiedyś takie mani zmalowac :D nie wygląda na takie trudne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jest wręcz łatwe, nie wymaga staranności :)

      Usuń
  14. Piękne są :) Niestety ja jestem taką kaleką, że nawet ombre mi nie wychodzi hehe :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjnie to wygląda! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. I u Ciebie żółto :) Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetne kolory wybrałaś do tych cudów :D

    OdpowiedzUsuń
  18. cudownie Ci to wyszło :) zakochałam się !!! muszę wypróbować tych akwarelowych farbek ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że w twojej wersji wyszłyby fantastycznie:D

      Usuń
  19. Totalny czad! Wyglądają fenomenalnie! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mmm.. Miodzio.. Mam w planach tego typu nieregularne kwiatki od jakiegoś czasu, ale jakoś się zabrać nie mogę..

    OdpowiedzUsuń
  21. świetnie malowitki! Takie nietrudne, a takie efektowne! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Efekt podoba mi się bardzo! :) Generalnie żółty na paznokciach to dla mnie trudny kolor, ale w postaci tła pod takim zdobieniem - świetnie :)
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
  23. śliczny mani, na wiosnę w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  24. No bardzo Ci to pięknie wyszło :)
    Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  25. szalone psychodeliczne kwiaty :D

    OdpowiedzUsuń