wtorek, 3 czerwca 2014

Tutorial: Makijaż rozświetlający

To właśnie makijaż rozświetlający zdobył największą liczbę głosów w sondzie z propozycjami makijaży, które chcielibyście zobaczyć. Wcale mnie to nie dziwi, bo sama uwielbiam taki makijaż i bardzo często sięgam po rozświetlające cienie w makijażu oka. Optycznie powiększają oczy no i są bardzo twarzowe :). W dzisiejszej notce postanowiłam zająć się nie tylko makijażem oka, ale także zwrócić uwagę na cerę i usta aby uzyskać ten świetlisty efekt. Zebrałam wszystkie rozświetlające triki do kupy, ciekawa jestem czy znacie jeszcze jakieś inne którymi moglibyście się podzielić : ).

rozs

Przed każdym makijażem ustalam jaki efekt chcę osiągnąć – oczywiście czasem zdarza się, że zachce mi się czegoś zupełnie innego w trakcie malowania i cała koncepcja się zmienia, ale generalnie lepiej mi ustalić konkrety na wstępie. Rozświetlający makijaż można różnie interpretować, ja starałam się uzyskać świetlisty, ale nie zupełnie perłowy efekt.

roz723

Fajnym trikiem (ale nie dla tłustej lub problematycznej cery!) jest zmieszanie podkładu z płynnym rozświetlaczem. Proporcje można zmieniać w zależności od oczekiwanego efektu, ale dodatek rozświetlacza nie powinien być jednak zbyt duży : ). Ja użyłam podkładu Glam&Matt Lirene, który już sam w sobie daje lekko świetliste wykończenie. Dodałam płynnego rozświetlacza Essence Crystalliced, który był limitowany i jest nie do kupienia, ale bez problemu można zastąpić go podobnym produktem z Inglota.

W rozświetlającym makijażu skórę pod oczami także traktuję rozświetlającym korektorem. Użyłam Kobo Modeling Illuminator – nie jest mocno rozświetlający, ale nie posiadam w tej chwili niczego lepszego : ). Bardzo lubiłam Dream Lumi Touch z Maybelline.

Nie chcę płaskiego, mocnego matu więc wybieram transparentny puder, który da bardziej satynowe niż matowe wykończenie. U mnie sprawdza się w tej roli Flawless Matte Lily Lolo. Omiatam nim tylko strefę T, policzki zostawiam już bez pudru.

roz82

Ten makijaż oka jest naprawdę prosty, każdy może go wykonać.

  1. Mocniej niż zwykle podkreśliłam brwi. Cały makijaż jest delikatny i jasny więc chciałam żeby brwi zagrały jako ciemniejszy akcent.
  2. Na całą powiekę nałożyłam satynowy, jasny cień.
  3. Załamanie powieki bardzo delikatnie wymodelowałam jasnym brązem o matowym wykończeniu.
  4. Na ruchomą powiekę nałożyłam opalizujący pyłek, a na wewnętrzny kącik oka mocno połyskujący cień sypki.
  5. Górną i dolną linię rzęs (nie dojeżdżając jednak do wewnętrznego kącika) podkreśliłam czarnym cieniem od razu go rozcierając.
  6. Dodałam białą kreskę na linii wodnej i wytuszowałam rzęsy.

roz3

Na koniec dodałam już matowy róż i rozświetlacz na kości policzkowe (mój ulubiony biały Inglot AMC). Na usta nałożyłam opalizujący błyszczyk, który nie jest idealny ale bardzo lubię jego wykończenie. To Color Sensational z Maybelline w odcieniu Cherry Bloom. Ma nietypowy odcień, baza jest przezroczysta ale ma bardzo drobny opalizujący na różowo shimmer, który rozświetla usta. Niestety ma klejącą, denerwującą konsystencję.. mój jest chyba z ezebry, taniej je mają niż w drogeriach.

roz2

roz23

Z wyborem rozświetlających kosmetyków nie ma żadnych problemów, bo jest ich po prostu mnóstwo. Każda marka ma w końcu w ofercie jakieś rozświetlające cienie. Na zdjęciu poniżej widzicie trochę zapomniany przeze mnie zestaw czterech opalizujących cieni ELF (Eye Transformer), a po prawej cień który użyłam jako bazowy w dzisiejszym makijażu – Becca Chantilly oraz dwa migoczące pyłki z Coastal Scents Violet Sparks i Ultra Shimmer.

row9

Kolejne świetne rozświetlające pyłki (uwielbiam je!): Aqua Sparks z TKB trading, boski Kaleidoscope Faceted z Pure Luxe (użyłam do wykończenia makijażu na całą powiekę) i na dole MAC Frozen White. Obok wspomniany błyszczyk Color Sensational.

roz7

Jeśli naszłaby Was ochota na zakup jakiegoś rozświetlającego cienia sypkiego to bardzo polecam te z My Secret – Star Dust, są tanie i dość dobrze dostępne (Natura) a dają ładny efekt i bosko pachną!

roz72

roz722w

Star Dusty są po lewej, czarna gwiazda to bardziej błyszczący nr 5, a różowa to połyskująca, jasna brzoskwinia, naprawdę piękny odcień – nr 4. Po prawej z czerwoną gwiazdką Kobo Sunny z serii cieni wypiekanych, niebieska to mocno błyszczący pyłek z Sephory w lawendowym kolorze, różowa to świetny ale wycofany pigment Essence Pure Love i zielona – pigment Essence Cotton Candy.

roz9

66 komentarzy:

  1. a ja nigdy nie używałam rozświetlacza :D
    podoba mi się oko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę się rozejrzeć za cieniami z My Secret :) Przydatne porady :)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękny i delikatny makijaż ja lubię takie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne brwi i świetny makijaż :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kolejny raz podobają mi się brwi!
    a tak z innej beczki: o jakiej bazie matującej pod Lirene pisałaś? szukam jakiejś fajnej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ta nowa z Rimmela Stay Matte, rewelacyjna na mojej skórze:)!

      Usuń
  6. ładny efekt daje błyszczyk, szkoda że się klei :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety... a mógłby być moim ulubieńcem ;)

      Usuń
  7. Wszystkie takie błyszczące, lubię to :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialnie wyglądasz! Bardzo pasuje do Twojej urody!

    OdpowiedzUsuń
  9. ja by mw tym makijazu to jak bombka wyglądała : c ale Ty cudownie wyglądasz! teraz czekam na post dla mnie do tych czarnych oczu makijaż ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie, będzie:D. Pamiętam o nim :D

      Usuń
  10. Bardzo lubię sypańce My Secret, bardzo często nakładam je w wewnętrzne kąciki oczu.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przecudowny makijaż. Szalenie podoba mi się wygląd oczu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ty to masz pomysły! JEST PIĘKNY!! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. pięknie wyglądasz w takim makijażu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. też ostatnio mieszałam rozświetlacz z podkładem. mam właśnie tego białego inglota i lubię go :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajny jest, zarówno ten w płynie jak i prasowany:)

      Usuń
  15. Naprawdę bardzo ładny makijaż - niesamowite, że pasuje Ci zarówno taki styl jak i ten graficzno-neonowy:).

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny makijaż takie lubię najbardziej :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. ja do takich świetlistych makijaży oczu uwielbiam dodawać wyraziste usta, to mój ostatni sposób na make up :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam taki makijaż, zresztą mocne usta zawsze są dobre:D

      Usuń
  18. ładny
    Zapraszam serdecznie do mnie na nowa notkę,
    tym razem będą to zdjęcia z lotniska(festyn)
    http://iamemilia.blogspot.com/2014/06/air-fair-bydgoszcz-2014.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam takie makijaże. Na lato idealne! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie na każdą porę roku może się sprawdzić:)

      Usuń
  20. przepieknie! najbardziej podoba mi się cera - ideal!

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię takie delikatne makijaże:)

    OdpowiedzUsuń
  22. bardzo ładny makijaż, świeży, delikatny i promienny

    OdpowiedzUsuń
  23. pięknie ;)
    muszę spróbować kiedyś z czymś jaśniejszym na powiekach ;)) bo ciągle tylko kolorowe 'papużki' ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty jesteś w końcu specjalistka od takich papużek:D

      Usuń
  24. Bardzo mi się podoba taki makijaż i spróbuję go wykonać :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak zawsze super :) ja zabieram się za jakiś makijaż ze star dustem właśnie tylko nie mam pomysłu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A którego star dusta masz:)? Ja najczęściej ten chłodniejszy łączę z bordowymi ustami, a brzoskwiniowy z brązową kreską:)

      Usuń
  26. świetny,efektowny i nie taki trudny :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo fajny makijaż :) Podoba mi się. Sama na pewno taki wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. piękny! bardzo pasuje do ciemnych oczu i włosów.. jednak myślę, że u mnie sprawdziłby się rozświetlający ale a bardziej opalizuąjcych kolorach :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny tutorial kochana !!
    Wyglądasz cudnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Uwielbiam takie makijaże. Twarzy wygląda na zdrową, promienną i taką... dziewczęcą :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Przepięknie ,szkoda,że ja nie potrafię się tak pomalować ,niby łatwe ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten makijaż oka naprawdę nie jest trudny, wystarczy przećwiczyć najpierw wstępnie w domu :))

      Usuń
  32. Piękny makijaż! Aktualnie szukam jakiegoś pomysłu na makijaż i muszę koniecznie spróbować Twojego!
    Chociaż nie wiem czy dam radę.. :D

    OdpowiedzUsuń
  33. przepiękna jesteś :)
    oczu powiększać już nie musisz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale i tak lubię taki powiększający oczy mejkap :D

      Usuń
  34. Pięknie! Ja tak nie umiem :( buuuuu

    OdpowiedzUsuń
  35. super niedługo będę miała okazję wypróbować ale narazie szukam fajnej sukienki na wesele

    OdpowiedzUsuń
  36. bardzo ładny makijaż :)
    ja sama nie używam rozświetlacza na kości policzkowe bo mam wrażenie że moja skóra już sama wystarczająco się świeci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz tłustą skórę to rozświetlacz można sobie darować:)

      Usuń
  37. Delikatnie, nieco słodko, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Lubię takie makijaże, ale odbiegając od tematu moją uwagę przykuwają twoje włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciężko ich nie zauważyć :D zawsze wychodzą na pierwszy plan;D

      Usuń
    2. A tak swoją drogą, też miałam ten temat poruszyć, a dokładniej pytać się jaką farbą uzyskałaś ten kolor (a może tonerem) i jak długo utrzymuje się kolor?? wiesz może czy mają dostępne inne kolory?? ;)
      Kusi mnie, aby zrobić sobie kolorowe pasemka albo kolorowe ombre (różowo-pomarańczowo-żółte) ;D

      Usuń
  39. O tak, włosy są piekne. Co stosujesz do ich pielęgnacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są zniszczone i przesuszone na końcach od farbowania, ale ratuję je olejowaniem, maskami i zabezpieczam końcówki serum :)

      Usuń
  40. Grunt to dobry rozświetlacz. Ja mam silk glow od Earthnicity Minerals i jestem mega zadowolona. Makijaż jest lekki i subtelny, długo się utrzymuje :D

    OdpowiedzUsuń