niedziela, 7 grudnia 2014

Tutorial: Manicure hybrydowy – jesienny gradient

Obiecałam kiedyś mani w wersji hybrydowej, krok po kroku – na początek dobre będzie cieniowanie. Jeśli zaczynacie przygodę z lakierami hybrydowymi to na pewno same zauważyłyście, że większość technik na wzorki różni się trochę od tych wykonywanych na klasycznych lakierach do paznokci. Teraz pojawia się coraz więcej tutoriali co bardzo mnie cieszy, ale kiedy zaczynałam z hybrydami jeszcze ciężko było znaleźć dokładne opisy na coś więcej niż sam gładki kolor na paznokciach.

Bazą do wielu wzorków może być właśnie gradient. Sam w sobie wygląda efektownie, a w połączeniu z ręcznymi malowankami, stempelkami albo ćwiekami/cyrkoniami może wyjść naprawdę świetnie. Chodziło za mną coś w jesiennej kolorystyce dlatego zestawiłam ciemną czerwień z fioletem. Na zdjęciach kolory wyszły trochę przekłamane, w rzeczywistości są znacznie ciemniejsze.

DSCN3761

Używałam lakierów hybrydowych Semilac (z pazurki.com.pl), na chwilę obecną to moje ulubione hybrydy. Wolę je od hybryd Tifton o których kiedyś pisałam na blogu. Tifton jest w porządku, ale Semilac ma dużo lepszą formułę.

HT1

1. Zaczynamy od nadania paznokciom odpowiedniego kształtu, odsunięcia skórek i delikatnego wygładzenia powierzchni płytki przy użyciu bloku polerskiego. Następnie przecieramy każdy paznokieć wacikiem bezpyłowym nasączonym cleanerem tj. płynem odtłuszczającym.

HT2

2. Paznokcie malujemy cienką warstwą bazy. Każda marka lakierów hybrydowych ma specjalną bazę podkładową w ofercie. Utwardzamy pod lampą (ja trzymam 2min w lampie UV, a 30sek w LED).

HT3

3. Po utwardzeniu nakładamy na paznokcie cienką warstwę wybranego lakieru hybrydowego. U mnie to Semilac Deep Red, który jak już wspomniałam jest ciemniejszy niż na zdjęciach. Robiąc gradient zawsze zaczynam od tego jaśniejszego koloru. Utwardzamy pod lampą (czas taki jak poprzednio).

HT4

4. Przechodzimy do gradientu. Połowę paznokcia malujemy tym samym kolorem (u mnie Deep Red), a drugą połowę wybranym kolorem (u mnie Dark Violet Dreams, Semilac). Następnie bierzemy miękki pędzelek lub używamy po prostu pędzelka z naszego lakieru hybrydowego, przecierając go wcześniej suchym wacikiem bezpyłowym. Przeciągamy kilka razy pośrodku paznokcia wykonując prosty ruch od nasady w kierunku wolnego brzegu, tak jak podczas malowania na jeden kolor. Lakiery hybrydowe pozostają cały czas mokre zanim je utwardzimy, więc kolory bez problemu się połączą. Pamiętamy o pomalowaniu wolnego brzegu paznokci “na zakładkę”. Utwardzamy pod lampą (znów 2min lub 30sekund zależnie od lampy).

HT5

5. Na koniec malujemy paznokcie warstwą top coatu i znów utwardzamy je pod lampą. Zawsze lepiej jest nakładać bardzo cienkie warstwy, lakiery hybrydowe nie lubią grubszych warstw. Przecieramy paznokcie wacikiem nasączonym cleanerem i gotowe!

DSCN3757

HT6

W przypadku lakierów hybrydowych dużo lepiej sprawdza się taki rodzaj cieniowania niż wykonane gąbeczką jak w przypadku klasycznych lakierów. Po pierwsze hybrydy nie zasychają dlatego przy używaniu gąbeczki schodzi znacznie więcej czasu na utwardzanie każdej warstwy. Po drugie hybrydy mają często trochę mniejsze krycie niż dobrze kryjące zwykłe lakiery, więc przy cieniowaniu trzeba dokładać kolejne warstwy koloru. I najważniejsze – przy cieniowaniu gąbką powierzchnia lakieru nie będzie tak idealnie gładka jak przy sposobie z pędzelkiem.

Moim zdaniem efekt wyszedł całkiem ciekawy, a z daleka paznokcie wyglądają jak pomalowane opalizującym lakierem :). Szkoda tylko, że musiałam je skrócić “na zero”, ale niestety dwa niefortunnie mi się złamały, więc nie było sensu nosić różnych długości.

60 komentarzy:

  1. Fajny efekt, ja do hybrydy sie jakos przekonac nei moge niestety

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie to wygląda. I chyba jest prostsze niż cieniowanie zwykłymi lakierami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdecydowanie łatwiejsze i szybsze :)

      Usuń
  3. super ten gradient, właśnie dla tego efektu mam ochotę wypróbować hybrydy w domu!

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny efekt, trochę się boję, że hybrydy mogą mi paznokcie zniszczyć...

    OdpowiedzUsuń
  5. Podoba mi się połączenie kolorów i sam efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  6. No efekt jest faktycznie fenomenalny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetnie ten gradient wygląda! ogromnie podoba mi się dobór kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ja bardzo lubię to połączenie - czerwieni i fioletu :)

      Usuń
  8. Muszę w końcu wypróbować:)! Bardzo fajnie to wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam mega ochotę na hybrydy, ale boję się o paznokcie, bo moje wołają o pomstę do nieba przez wielokrotne codzienne mycie agresywnymi mydłami, nacieranie środkami antybakteryjnymi i noszenie rękawiczek... Zachciało się być stomatologiem i trzeba się pożegnać z zadbanymi dłońmi pomimo gruntownego wcierania kremów i maseczek... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może właśnie u Ciebie przez to hybrydy sprawdziłyby się najlepiej:).

      Usuń
  10. Ciekawie to wygląda. Nigdy nie robiłam gradientu z hybryd ale może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ogólnie wiesz chyba, że odtłuszczać do naturalnej płytki i odtłuszczacz na koniec manicure hybrydowego to dwa różne płyny ? :) Bo niewiele osób o tym wie :). A do zmatowienia płytki można używać pilniczka o gradacji 180+ . No ale efekt jest genialny :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zdarza mi się natknąć na różne odtłuszczacze, ale szczerze mówiąc większość tych które widuję są opisywane jako do tego i do tego :). Właśnie taki mam teraz i trochę się obawiałam czy nie będzie matowił paznokci na koniec, bo czytałam że to się zdarza, ale szczerze mówiąc się sprawdza.
      Mam w planach te pilniczki, ale niestety jak ostatnio robiłam "paznokciowe" zamówienie to tej gradacji nie mieli, a szkoda :/

      Usuń
    2. Ten, którego używałam na szkoleniu był do tego i tego, a matowił mi moje paznokcie bardzo mocno :D. Najlepsze w całym szkoleniu było to, ze trzy dni później hybrydy zaczęły mi odchodzić od wolnego brzegu :D. Ale wciąż poluję na te z Semilac'a, tylko jakoś wciąż funduszy brak :P

      Szkoda, szkoda :).
      Bazowy kolor jest świetny :)

      Usuń
    3. No właśnie, też czytałam o tym na forum, że niektóre potrafią bardzo matowić. Ten mój nie matowi, jest z AllePaznokcie :).
      Trzy dni to jakaś katastrofa, a od czego się tak podziało? Może nie kazali wolnego brzegu zamalować czy coś? Albo produkty słabe?

      Usuń
  12. świetny efekt i z Twojego opisu dosyć łatwo

    OdpowiedzUsuń
  13. jaki czysty ten manicure, coś pięknego! kolory obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ale piękny gradient wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
  15. Paznokcie świetne :) Ale powiedz gdzie kupiłaś te wspaniałe pierścionki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, a pierścionki są z h&m :)

      Usuń
  16. Fajny efekt i jak czyściutko :) nie to co przy gąbkowaniu zwykłymi lakierami ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolory są przepiękne! Gradient wyszedł idealnie - zupełnie nie widać granicy :-)
    I kurczę, dlaczego ja nigdy nie zrobiłam gradientu w poprzek (poza tęczą ale to się nie liczy :-P)? No dlaczego?
    Dzisiaj jesteś moja inspiracją - już wiem co zrobię jako następne :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo no to jestem bardzo ciekawa :D. Ja też nie robiłam gradientów w poprzek na zwykłych lakierach, ale przy hybrydach tak jest po prostu wygodniej:D. A efekt swoją drogą fajny !

      Usuń
  18. Witam
    Szukałem podobnych blogów. Mam z prezentem dla mojej dziewczyny. Chciałem jej kupić coś z kosmetyków, ale nie znam się na tym. Jakiś lakier do paznokci , wspominała też coś o sylwestrze także proszę o rade, jaka firma jakie kolory, wspomnę, że ma brąz włosy i zielone oczy pozdrawiam i z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękny gradient, w tych kolorach wygląda obłędnie. Moim zdaniem przy zadbanych skórkach, ładnie pomalowanych paznokciach, długość samych paznokci ma znaczenie drugorzędne. Jest po prostu pięknie!
    A jak zrobić hybrydą "zwykły" poprzeczny gradient? Machać pędzelkiem w poprzek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale będzie to trochę trudniejsze i więcej się trzeba nakombinować, pewnie dlatego na hybrydach najczęściej się widuje taki gradient :))

      Usuń
  20. Mam te hybrydy i do tej pory ograniczalam się do jednokolorowych pazurkow. Już wiem co zrobię przy najbliższej okazji :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. wow! piękny efekt! :) muszę wypróbować :)

    http://yennefer-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyszło bardzo ciekawe połączenie. Masz rację ze nawet nie trzeba do tego dodatkowych ozdób :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie wyszło :-) kolory super!

    OdpowiedzUsuń
  24. Zawsze bałam się eksperymentować z hybrydami, ograniczałam się do jednego koloru ale chyba teraz coś takiego spróbuję zrobić :) Wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne połączenie kolorów :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wow, ale czad! Kiedy ja się skuszę na zakup hybryd noo.. :< :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Przepiękne mani o ranyyy <3 Jak takich kolorów niezbyt lubię tak TA propozycja cudo!

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepiękny baner główny! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. A co jesli lakier podczas malowania znajdzie sie na skorze?

    OdpowiedzUsuń
  30. Absolutnie, bezczelnie piękne ♥

    OdpowiedzUsuń