poniedziałek, 8 lutego 2016

Podstawowe przepisy na DOMOWE PEELINGI :)

Hej! Dziś znów o naturalnej pielęgnacji - domowych peelingach, które można zrobić na bazie popularnych składników, które znajdziemy w kuchni. Tym razem zupełnie proste i podstawowe przepisy, dla większości pewne dobrze znane, ale czasami zapomniane połączenia. Warto je znać, bo na bazie tych peelingów można skomponować własne i bardziej urozmaicone domowe peelingi.

Takie własnoręcznie wykonane peelingi mają wiele plusów: zazwyczaj są dużo skuteczniejsze od tych drogeryjnych, a dodatkowo dużo tańsze. Peelingi są z reguły mało wydajne, dość często je wykonuję, więc zużywam je raz dwa i ciągłe kupowanie peelingów średnio mi się opłaca. Zazwyczaj używam na zmianę tych kupnych z domowymi (ale domowe częściej!). Jak zwykle warto przypomnieć o wykonaniu próby uczuleniowej przed zastosowaniem składników, których wcześniej nie stosowaliśmy na skórę. Osoby o skórze naczynkowej powinny być ostrożne lub nawet całkiem zrezygnować z peelingów mechanicznych.


UJĘDRNIAJĄCY PEELING KAWOWY o działaniu antycellulitowym

-kawa mielona
-trochę wody (opcjonalnie oliwa z oliwek)
-dodatkowo cynamon
-dodatkowo olejek eteryczny np. grejpfrutowy lub cynamonowy

Moim ulubionym peelingiem do ciała jest oczywiście kawowy. Przygotowujemy go z kawy mielonej, najlepiej zalanej wrzątkiem lub zagotowanej przez chwilę. Można również zrobić go po prostu ze zmielonej kawy i chłodnej wody lub oliwy (ale mocniejsze działanie antycellulitowe uzyskamy dzięki naparowi z kawy). Aby wzmocnić efekty można dodać cynamonu (działa rozgrzewająco) i olejków eterycznych (grejpfrutowego lub cynamonowego - obydwa mają działanie antycellulitowe). Peeling niesamowicie wygładza skórę, działa jak żaden inny! Nie udało mi się jeszcze znaleźć niczego podobnego o tak mocnym działaniu. Świetnie ujędrnia skórę, a dla lepszych efektów można peelingu nie zmywać, ale owinąć się folią spożywczą na około 40-60 minut. Wady: peeling bardzo brudzi wannę/łazienkę i nie nadaje się dla osób o naczynkowej skórze (rozgrzewający efekt i mocne tarcie). Jeśli używamy olejku eterycznego dajemy dosłownie 1-2 krople, uważamy bo mogą uczulać.


PEELING CUKROWY do całego ciała

-cukier
-dowolny olej bądź oliwa z oliwek

Najbardziej podstawowy przepis na peeling, który możemy wykorzystać w każdej chwili. Jest to też taki bezpieczny peeling, jeśli wykonamy go we wannie lub pod prysznicem, drobinki cukru będą się rozpuszczać (nie będą zbyt ostre). Możemy użyć własnej mieszanki olejków, dodawać olejki eteryczne (w małych ilościach!), dodawać suszone płatki kwiatów lub zioła. Zamiast oleju można zastosować jako bazę balsam do ciała albo żel pod prysznic. Jest to moim zdaniem gorsza opcja, ale lepiej się zmywa, więc przydaje się w sytuacjach gdzie chcemy wykonać peeling na szybko i równie szybko go zmyć.


DELIKATNY PEELING OWSIANY do twarzy

-płatki owsiane
-odrobina ciepłego mleka lub wody / hydrolatu / naparu ziołowego
-dodatkowo naturalne glinki

Peeling z płatków owsianych jest delikatny i nie powinien podrażniać skóry. Przygotowujemy go z całych bądź mielonych płatków owsianych (ja wolę zmielone), zalanych ciepłym mlekiem lub wodą. Peeling można urozmaicić przez dodanie łyżeczki glinki (np. białej dla cery normalnej albo zielonej dla tłustej i zanieczyszczonej). Płatki owsiane łagodzą podrażnienia ale działają też lekko antybakteryjnie. Tak przygotowaną papką pocieramy skórę.


PEELING - MIKRODERMABRAZJA z SODY OCZYSZCZONEJ

-soda oczyszczona
-woda / jogurt / miąższ miękkiego owocu

Ultra drobny peeling na bazie sody jest bardzo skuteczny ale też łagodny (drobinki są naprawdę malutkie). Naprawdę konieczna jest próba na małym fragmencie skóry, bo soda niektórych mocno podrażnia! Peeling najmocniej działa jeśli wymieszamy sodę z odrobiną wody lub wody utlenionej - papka musi być gęsta. Ja wolę jednak łagodniejszą wersję gdzie zamiast wody dodaję trochę jogurtu albo kremy do twarzy.


PEELING KAWOWO-MIODOWY do twarzy

-kawa mielona
-miód

Kawa wydaje się bardzo ostra i nieodpowiednia do twarzy, ale jeśli fusy z zagotowanej kawy wymieszamy z gęstym miodem, taki peeling stanie się łagodniejszy ale nadal bardzo skuteczny. Mimo wszystko jest to mocny peeling, nie dla wszystkich (naczynkowe, wrażliwe skóry nie powinny go stosować), ale dla "gruboskórnych" może okazać się ideałem! Nie zastępujcie miodu wodą ani oliwką, bo drobinki będą wtedy zbyt ostre dla delikatnej skóry na twarzy.


SOLNY PEELING NA BAZIE MIODU

-sól
-miód lub oliwa / olejek

Solny peeling możemy wykonać w dwóch wersjach. Z miodem będzie dobry dla twarzy (miód "amortyzuje", nie będzie taki mocny), a w wersji z oliwą, olejkiem, balsamem czy żelem pod prysznic świetnie nada się na całe ciało. To skuteczny, niedrogi peeling, który daje cudowne efekty, skóra jest niesamowicie gładka. Nie należy używać na uszkodzoną skórę (to sól!).


Wszystkie przepisy na domowe peelingi można modyfikować dodając np. odpowiednio dobrane naturalne glinki, hydrolaty, cynamon (rozgrzewający), kurkumę (antybakteryjna), olejki eteryczne, napary z ziół (rumianek, kozieradka, skrzyp, żywokost itp).


30 komentarzy:

  1. Ha ha dokładnie przed chwilą dodałam post z przepisem na mój ulubiony peeling :D
    Się zgrałyśmy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. używałam peelingu kawowego i był ekstra :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię peeling kawowy, ale niestety zapycha angielskie odpływy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uch, to jego wady niestety.. brudzenie także!

      Usuń
  4. też kocham kawowy ponad wszystko, jednak strasznie irytuje mnie zabrudzenie wanny :|

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też, ale mogę się czasem pomęczyć dla efektów ^ ^

      Usuń
  5. A ja do twarzy uwielbiam peeling z kaszki mannej. Dodaję do niej troszkę miodu i wody i jest cudowny. Mocny zdzierak ale przy tym nie podrażnia i składniki zawsze mam w domu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam :)! Ciekawe czy nie byłby dla mnie zbyt mocny, kaszka manna to jednak spore ziarenka :)

      Usuń
  6. Ja właśnie zaczynam przygodę z korundem ;) Kawowy próbowałam, żeby ułatwić sobie życie zrobiłam kostkę myjącą z kawą właśnie. Testowałam też płatków owsianych, ale ze względu na to, że spadały mi z twarzy i zaświniły całą umywalkę, szybko się zniechęciłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli irytowały Cię spadające płatki to zmiel je - nic nie spada, a właściwości są jednak boskie:).

      Korund to też mój ulubiony peeling, zawsze mam w zanadrzu!

      Usuń
  7. W ten czy inny sposób próbowałam w sumie większości z nich, ale obecnie wygrywa ostra gąbka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubię gąbki i szczotkowanie na sucho, ale po peelingi i tak sięgam :)

      Usuń
  8. oj tak, znam je i bardzo lubię, z miłą chęcią stosuję:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Hah to prawda, a jak super działa :D

      Usuń
  10. |Swietna sprawa, sama niektóre z tych przepisów stosuję ;) Peeling kawowy...cudo, skóra jak nowa po nim - tylko ja bez cynamonu akurat stosuję bo baaardzo go nie lubię ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo mało znam osób, które nie lubią cynamonu :D. Ja ubóstwiam :D

      Usuń
  11. Przymierzam się do zrobienia jakiegoś peelingu w domowym zaciszu :)

    fineandhealthy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, efekty świetne a nakład kosztów minimlany :)

      Usuń
  12. Peeling cukrowy- muszę go wreszcie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie :)! To taki najbardziej podstawowy peeling :)

      Usuń
  13. Bardzo ciekawe peelingi na pewno spróbuję niejeden z twoich propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, fajnie że się przydały :)

      Usuń
  14. Ja zawsze używam połączenia miód + cukier na usta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam! Ale zamiast miodu daję też czasem jakiś olejek albo masło shea :)

      Usuń
  15. Ja najbardziej lubię kawowy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wszystko z miodem i kawą :)

    OdpowiedzUsuń