piątek, 25 marca 2016

DIY: Balsam w kostce do masażu (z ziarnami kawy!)

Hej! Ostatnio naszła mnie ochota na zrobienie balsamu w kostce, takiego do masażu. Zaczęło się od balsamu Orientana, który fajnie się u mnie sprawdzał. Potem gdzieś w internecie natknęłam się na balsamy z ziarnami kawy i właśnie taką kostkę zrobiłam na pierwszy raz.

Jak używamy balsamów w kostce? Można przykładać je bezpośrednio do skóry i wykonywać masaż, albo rozgrzać najpierw w dłoniach. Pod wpływem ciepła balsam będzie się stopniowo rozpuszczał. Jest to na pewno ciekawa odmiana od zwykłych balsamów, ale też właśnie fajny dodatek do masażu.


Wykonanie jest bardzo proste, ale trzeba mieć odpowiednie składniki. U mnie bazą jest masło kakaowe - idealnie się nadaje bo jest dość twarde, ale rozpuszcza się pod wpływem ciepła. Niewielki dodatek olejku sprawi, że nasz balsam w kostce nie będzie aż tak twardy jak czyste masło kakaowe.

-masło kakaowe 
-masło shea lub trochę dowolnego olejku
-ziarna kawy
-plastikowy pojemnik lub silikonowa foremka
-garnuszek, łyżka


Jeśli chodzi o proporcje to polecam ok 90% masła kakaowego, a reszta to inny olej. Można użyć zwykłego oleju słonecznikowego, oliwy z oliwek, mieszanki olejków czy masła shea. Można dodać też kilka kropli olejku eterycznego dla zapachu (w tym przypadku też fajnie wychodzą mieszanki np. olejek z drzewa herbacianego + grejpfrutowy + lawendowy lub miętowy). Ja użyłam trochę masła shea i niewielkiej ilości olejku Nacomi o zapachu ciasteczek.

Wrzucamy masło i olej do garnuszka i podgrzewamy aż do rozpuszczenia składników. Odstawiamy do przestygnięcia. Do foremki/pojemnika wrzucamy ziarna kawy tak aby pokryły dno lub trochę więcej (wypłyną na wierzch). Przestudzoną mieszankę wlewamy do pojemnika i odstawiamy do stężenia.



Jeśli lubicie się bawić w takie domowe przygotowywanie kosmetyków to oczywiście polecam Wam wykonanie własnego balsamu w kostce :). Dajcie znać czy robiłyście kiedyś coś podobnego.

35 komentarzy:

  1. Ty to masz pomysły :) Świetnie diy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ja to wymyśliłam, widziałam już gdzieś podobne :)

      Usuń
  2. fajny pomysł na prezent super wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako prezent własnej roboty jak najbardziej :)

      Usuń
  3. Wygląda niesamowicie! A baza mogło by być masło shea czy nie? Podoba mi sie pomysł na domowy balsam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjdzie takie jak baza czyli w przypadku shea będzie trochę bardziej miękkie :)

      Usuń
  4. Pięknie wygląda ;)Kiedyś kupiłam taką kostkę w jakimś sklepie z eko kosmetykami- niestety nie chciała się za bardzo topić:<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam dwie i właśnie zupełnie różnie się zachowywały.

      Usuń
  5. Fajny! Myślę, że po dodaniu kilku kropli olejku cynamonowego mógłby być fajną opcją "rozgrzewająco-antycellulitową". :)
    Mnie w końcu przyszły zamówione oleje i wkrótce planuję zrobić moją świecę do masażu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie :)
      Ooo mam nadzieję, że wrzucisz tutorial, bo chętnie bym taką zrobiła ^ ^

      Usuń
    2. Bardzo możliwe ^^ w razie czego na pewno się o nim dowiesz :)

      Usuń
  6. miałam kiedyś kostkę do masażu, ale nie do końca byłam przekonana do tej formy aplikaji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to bardziej "coś" do masażu niż balsam sam w sobie :)

      Usuń
  7. Robilam, chociaz ja wole swiece do masazu- owtatnio ukrecilm jesna bazujac na kostce do masazu lusha ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysł :) Sądzę, że po ładnym zapakowaniu, świetnie nadawałby się na prezent dla kogoś bliskiego :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny ! muszę sobie taki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale super ! :)
    Obserwujemy ?
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :* !
    www.vvbre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł, kiedyś na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda niezwykle kusząco :)
    Lubie bawić się w DIY wiec jak bede miała masło kakaowe to się skusze :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie robiłam, bo nie wiedziałam, że to takie łatwe :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wyszło rewelacyjnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam wszelkie kosmetyki DIY i na pewno spróbuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda interesująco :) Po zdjęciach nie sądziłam, że to handmade :) uwielbiam różnego rodzaje balsamy, więc może wypróbuję Twój pomysł i połączę pielęgnację z przyjemnością

    OdpowiedzUsuń