poniedziałek, 8 sierpnia 2016

DIY: Odżywcza maseczka drożdżowo-jabłkowa

Hej! Pokazywałam Wam kiedyś ciekawą książeczkę z naturalnymi przepisami na kosmetyki "ABC Kosmetyki Naturalnej". Ostatnio wypróbowałam jeden z przepisów na maseczkę drożdżowo-jabłkową, która ma działać odżywiająco i wygładzająco na skórę. Maska z samych drożdży zawsze fajnie się u mnie sprawdzała, więc chciałam sprawdzić jak wypadnie trochę inna kombinacja składników.

Maseczka dobrze sprawdzi się na skórze tłustej i mieszanej. Drożdże wyraźnie matują cerę, więc w czasie upałów warto ją przetestować, jeśli macie problem z przetłuszczającymi się partiami skóry.

SKŁADNIKI:
2 łyżki soku jabłkowego (świeżo wyciśniętego) lub startego jabłka
2 łyżki jogurtu naturalnego (ja użyłam maślanki)
50g drożdży

Wszystkie składniki należy połączyć. Ja nie trzymałam się dokładnie proporcji, po prostu stopniowo dodawałam mus jabłkowy i maślankę do drożdży, aby nie wyszła mi zbyt rzadka konsystencja.
Gotową maseczkę nakładamy na umytą skórę twarzy i trzymamy około 15-20 minut. Zawsze należy pamiętać o wykonaniu próby uczuleniowej!



EFEKTY: Drożdże świetnie wpływają na moją cerę, więc już w ciemno domyślałam się, że maseczka dobrze się u mnie sprawdzi. Po użyciu skóra była gładka i miła w dotyku, ale również zmatowiona na czym mi zależało. Efekty nie były jednak dużo inne niż w przypadku maseczki z drożdży i mleka, którą zazwyczaj robiłam (i tej wersji raczej będę się trzymać, bo jest łatwiejsza w przygotowaniu). Na pewno warto było wypróbować taką kombinację!



Dajcie znać czy próbowałyście już maseczki drożdżowej! Dla mnie to najlepsza domowa maseczka matująca :). Jeśli jesteście alergikami musicie podwójnie uważać, jabłka mogą uczulać. O alergiach skórnych i nie tylko znajdziecie więcej na mojealergie.pl, skąd zdarza mi się zaczerpnąć niektóre informacje. Zawsze trzeba pamietać o wykonaniu próby uczuleniowej, nawet jeśli wcześniej nic nie wskazywało na alergię.

13 komentarzy:

  1. ja nie znoszę zapachu drożdży, odrzuca mnie od niego. nie byłabym w stanie nałożyć na włosy takiej maseczki i normalnie funkcjonować, jedynie z klamerką na nosie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest maseczka na twarz ;).
      Fakt, jeśli ktoś nie toleruje zapachu drożdży to nie będzie w stanie takiej maski stosować.

      Usuń
  2. Kilka razy robiłam taką maseczkę i efekty są bardzo fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze się trzyma taka maseczka na twarzy? Na zmatowieniu by mi zależało, ale obawiam się jakiejś nieprzewidzianej reakcji skórnej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie zrobisz zbyt rzadkiej to bez problemów :). Dlatego ważne żeby zrobić próbe na małym fragmencie skóry.

      Usuń
  4. nie wygląda szczególnie zachęcająco :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi zachęcająco !!! Może i ja skuszę się na taką maseczkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tę lub wersję z odrobiną mleka :)

      Usuń
  6. Ja natomiast piszę w innej sprawię, mogłabyś mi podać składniki przepisu do płukania ust? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne! Świeżo wyciśnięty sok jabłkowy + odrobina suszonego imbiru, mielonych goździków lub mięty. Połączyć, trzymać w lodówce.

      Usuń
  7. Czy taka maseczka drożdżowa ma także wpływ na zaskórniki i niedoskonałości? Moja skóra ma od czasu do czasu takie odpały i fajnie by było znaleźć jakiś łatwy sposób ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zaskórniki może nie, ale na niedoskonałości moim zdaniem działa. Moim zdaniem dobra dla cery z problemami :)

      Usuń