poniedzia艂ek, 9 stycznia 2017

ULUBIE艃CY 2016 馃憫 | KOLOR脫WKA

Pora na drug膮, bardziej ekscytuj膮c膮 cz臋艣膰 ulubie艅c贸w roku - kosmetyki do makija偶u :). Stara艂am si臋 wybra膰 te faktycznie najlepsze, aby dzisiejsze podsumowanie nie by艂o zbyt d艂ugie, ale jestem przekonana, 偶e kilka 艣wietnych kosmetyk贸w na pewno mi gdzie艣 umkn臋艂o. Co ciekawe, spora cz臋艣膰 moich typ贸w z 2015 roku pokrywa si臋 z dzisiejszymi ulubie艅cami, mimo 偶e przewin臋艂o mi si臋 przez r臋ce w ubieg艂ym roku troch臋 nowych produkt贸w. S膮 to po prostu kosmetyki sprawdzone, wypr贸bowane na wszelkie mo偶liwe sposoby i wci膮偶 najlepsze!



Zaczynamy od kosmetyk贸w do twarzy: podk艂ad贸w, korektor贸w, pudr贸w, br膮zer贸w i tak dalej. W ubieg艂ym roku o dziwo nie mia艂am jednego sta艂ego, ulubionego podk艂adu. U偶ywa艂am naprawd臋 przer贸偶nych, by艂y fazy fascynacji minera艂ami, powroty do Revlona Colorstaya (kt贸ry nadal jest moim niezawodnym podk艂adem na wyj艣cia, ale na co dzie艅 rzadko go u偶ywam). Nie mia艂am wi臋c jednego ulubie艅ca, ale na najwi臋ksze wyr贸偶nienie zas艂u偶y艂 sobie:

MAYBELLINE SUPERSTAY 24H | Maybelline wprowadzi艂o do oferty naprawd臋 艣wietny i niedrogi podk艂ad! Chyba najbardziej d艂ugotrwa艂y ze wszystkich drogeryjnych podk艂ad贸w, do tego trzyma 艂adnie mat i ma dosy膰 dobre krycie. Nie jest to totalny ci臋偶ki kaliber, nadaje si臋 na co dzie艅 jak najbardziej, ale nale偶y raczej do tych bardziej kryj膮cych i matuj膮cych, a nie super lekkich. By艂by naprawd臋 prawie idea艂em gdyby nie gama kolorystyczna niestety celuj膮ca zbytnio w r贸偶owe tony. Najja艣niejszy odcie艅 jest w艂a艣nie taki troch臋 zbyt r贸偶owy dla mnie, czego bardzo 偶a艂uj臋. Mimo wszystko i tak po niego si臋gam, a ratuj臋 si臋 pudrem bananowym, kt贸ry delikatnie go za偶贸艂ca. Tak czy siak zas艂uguje na miano jednego z odkry膰 2016 roku :).

CATRICE LIQUID CAMOUFLAGE | W kategorii korektor贸w nic nie przebi艂o p艂ynnego kamufla偶u od Catrice. Wszystkie korektory, kt贸re uda艂o mi si臋 przetestowa膰 w ubieg艂ym roku by艂y zdecydowanie mniej kryj膮ce i mniej trwa艂e ni偶 m贸j ulubieniec z Catrice. Pewnie wszystkie go dobrze znacie i macie w swojej kosmetyczce, ale je艣li jeszcze kto艣 si臋 gdzie艣 uchowa艂 i go nie zna, to niech koniecznie go sprawdzi, warto!

PIXIE MEGA MATTE KAPOK TREE POWDER | Z pudr贸w najbardziej polubi艂am Mega Matte Kapok od Pixie Cosmetics. Jest to ultra drobny, mocno matuj膮cy puder o ca艂kowicie naturalnym, przyjaznym dla sk贸ry sk艂adzie. Du偶o delikatniejszy, drobniej zmielony ni偶 puder ry偶owy czy bambusowy, na twarzy wygl膮da bardziej du偶o bardziej aksamitnie i delikatnie. Godny uwagi puder, szczeg贸lnie dla maniaczek mineralnego lub bardziej naturalnego makija偶u. W kwestii matowienia nie przebija Anti-Shine od Kryolan, ale to troch臋 co innego (aczkolwiek Anti-Shine lubi臋 r贸wnie mocno).

MY SECRET ROZ艢WIETLACZ & BR膭ZER WYPIEKANY | Dwa hity od My Secret za grosze - roz艣wietlacz i br膮zer. Obydwa s膮 pudrami wypiekanymi, niezwykle wydajnymi, co wida膰 po ma艂ym stopniu zu偶ycia mojego roz艣wietlacza (mam go od kiedy si臋 pojawi艂 a ubytek znikomy). Roz艣wietlacz to prawdziwa pere艂ka daj膮ca efekt idealnie g艂adkiej tafli b艂ysku w waniliowym odcieniu. Polecali艣cie mi jako odpowiednik roz艣wietlacz Wibo, ale moim zdaniem My Secret jest lepszy (to podobno zamiennik dla Mary Lou Manizer od TheBalm). Z kolei br膮zer jest bardzo nietypowym produktem w swojej kategorii: ch艂odny, lekko po艂yskuj膮cy, wygl膮da przepi臋knie na twarzy i pasuje do przer贸偶nych karnacji.

MAKEUP REVOLUTION BLUSHING HEARTS | Jestem maniaczk膮 r贸偶y, mam ich sporo, ale ju偶 od prawie dw贸ch lat najcz臋艣ciej si臋gam po urocze serduszko Makeup Revolution w odcieniu Candy Queen of Hearts. Bardzo lubi臋 ten r贸偶, ma idealny dla mojej cery odcie艅, wygl膮da na policzkach bardzo 艣wie偶o i lekko po艂yskuje. Do tego to 艣liczne opakowanie ^ ^. Z tej serii bardzo lubi臋 r贸wnie偶 lekko r贸偶owy roz艣wietlacz.


Pomadki to moja kolejna ma艂a obsesja, wi臋c ci臋偶ko jest mi wybra膰 zaledwie kilku ulubie艅c贸w. Jest w ko艅cu tyle fantastycznych pomadek, 偶e ci臋偶ko si臋 zdecydowa膰 ;). W minionym roku wszelkie b艂yszczyki posz艂y u mnie totalnie w odstawk臋. Kr贸lowa艂y oczywi艣cie maty, ale bardzo cz臋sto si臋ga艂am te偶 po kontur贸wki do ust, kt贸rych u偶ywa艂am na ca艂e usta. Tutaj trzeba by wspomnie膰 o kontur贸wkach Golden Rose, kt贸re s膮 super tanie a przy tym 艣wietne jako艣ciowo. Polecam Wam te z serii Dream Lips.

PERFECT SKIM | Jedyny b艂yszczykowy wyj膮tek to ju偶 niezmiennie od ponad roku Perfect Skim - utleniaj膮cy si臋 b艂yszczyk, delikatnie podbijaj膮cy kolor ust. W ostatnim czasie b艂yszczyki jako艣 zupe艂nie mnie zniech臋ca艂y, ale taki efekt bardzo naturalnych zar贸偶owionych ust wprost uwielbiam. B艂yszczyk mam z jakiego艣 beauty boxa, ale jak mi si臋 sko艅czy b臋d臋 celowa膰 w produkt innej marki, Catrice mia艂o kiedy艣 co艣 podobnego.

GOLDEN ROSE LIQUID MATTE | Ten rok nale偶a艂 do matowych pomadek Golden Rose, oczywi艣cie tych w p艂ynnie. Stara dobra seria Velvet Matte te偶 by艂a przeze mnie cz臋sto u偶ywana (uwielbiam nr 02), ale nowe pomadki w p艂ynie zauroczy艂y chyba nie tylko mnie. Nie mog艂am oprze膰 si臋 dziwacznej 10 (kt贸r膮 lubi臋 od czasu do czasu, bo cho膰 艣wietna to trudna), ub贸stwiam pi臋kny brudny r贸偶 03, a ostatnio odkry艂am ciep艂y be偶 nr 11. Nowe kolory te偶 s膮 艣wietne, w艂a艣nie dokupi艂am nudziaka z numerkiem 13. Te pomadki s膮 faktycznie matowe, bardzo d艂ugotrwa艂e, ale te偶 nie przesadnie wysuszaj膮ce. Poza pi臋knymi odcieniami kusi te偶 przyjazna cena nieca艂ych 20z艂.

NYX LIQUID SUEDE | Bardzo ucieszy艂 mnie fakt pojawienia si臋 Nyxa w Polsce, przez jaki艣 czas by艂 tak偶e w Krakowie (szkoda, 偶e nie na sta艂e...) i uda艂o mi si臋 kupi膰 kilka fajnych rzeczy. Odkryciem okaza艂y si臋 pomadki Liquid Suede, kt贸re daj膮 wyj膮tkowe wyko艅czenie na ustach. Powoli zastygaj膮 do matu. Uwielbiam odcie艅 Soft-Spoken, taki brudny, r贸偶owo-be偶owy kolor, mocno przykurzony. Wiem, 偶e na tym jednym si臋 nie sko艅czy ;).

AVON MATOWE POMADKI | Odkrycie 2016 roku to matowe pomadki Avon! Nigdy nie spodziewa艂abym si臋 po Avonie tak dobrego produktu. Zacz臋艂o si臋 od jednej sztuki, ale szybko zam贸wi艂am kolejne, tym bardziej 偶e w promocji mo偶na dorwa膰 je za 10z艂. Pomadki maj膮 lekk膮, jakby musow膮, jedwabist膮 formu艂臋, nie s膮 tak t臋pe jak wi臋kszo艣膰 ich matowych kole偶anek. Najlepsze, 偶e przy tym daj膮 100% matu i 艣wietnie si臋 nosz膮. Nie polecam tylko najja艣niejszych kolor贸w, te lubi臋 si臋 nier贸wnomiernie nak艂ada膰, ale wszystkie ciemne i po艣rednie s膮 super.


W kategorii cieni nie szala艂am specjalnie. Zerknijcie, wi臋c na starych dobrych ulubie艅c贸w z Makeup Revolution, Makeup Geek i Inglota.

MAKEUP GEEK | Cienie MUG to jedne z najlepszych cieni jakich u偶ywa艂am. Nasycone, wr臋cz kremowe w konsystencji. S膮 du偶o lepsze ni偶 Inglot czy Zoeva. Szczeg贸lnie pi臋kne s膮 te z duochromowej kolekcji, mieni膮 si臋 na wi臋cej ni偶 jeden kolor (ale foliowa seria te偶 jest boska).

MAKEUP REVOLUTION I HEART CHOCOLATE | Marka Makeup Revolution nadal pozostaje w czo艂贸wce moich ulubionych marek makija偶owych. Moim zdaniem idzie zgodnie z trendami, szybko wychwytuje co jest aktualnie na czasie, a przy tym oferuje niskie ceny co jest oczywi艣cie 艣wietne (minus dostaje tylko za zbyt mocne "inspirowanie" si臋 znanymi markami). Do moich ulubionych palet nale偶膮 'czekoladki', dwie ciemne, bia艂a i karmelowa. U偶ywam ich bardzo cz臋sto i szczerze m贸wi膮c chyba nawet wol臋 od Zoevy!

INGLOT PIGMENTY | Jestem wielk膮 fank膮 cieni sypkich i pigment贸w, szczeg贸lnie po艂ysykuj膮cych i opalizuj膮cych z drobinkami. Bardzo lubi臋 pigmenty MACa, mam ich kilka ale g艂贸wnie miniatury, w kt贸rych jest ma艂y wyb贸r (niestety cena za pe艂ny wymiar zabija) - mimo to warto inwestowa膰 w takie odcienie jak Vanilla czy Naked. Wracaj膮c jednak do Inglota, ich b艂yszcz膮cy pigmenty to pozycja obowi膮zkowa dla wszystkich, kt贸rzy lubi膮 b艂yszcz膮ce, niecodzienne makija偶e. Teraz wesz艂o zn贸w kilka nowych odcieni, kt贸re strasznie kusz膮!

ZOEVA EYELINER W 呕ELU | 2016 rok nale偶a艂 do eyeliner贸w w pisaku, ale nie znalaz艂am idea艂u w艣r贸d wielu wypr贸bowanych liner贸w... Dlatego wyr贸偶nienie trafia po raz kolejny do 偶elowych eyeliner贸w Zoevy, za ma艣lan膮 konsystencj臋 i wysok膮 pigmentacj臋. Szczeg贸lnie polecam bordowy i ciemno niebieski, boskie <3.


MAKEUP REVOLUTION Paleta do brwi | Sprawdzi艂am r贸wnie偶 sporo produkt贸w do brwi, pomady Freedom, r贸偶ne pudry, paletki, ale nadal najcz臋艣ciej si臋gam po tak膮 wi臋ksz膮 palet臋 od MUR. Niestety jest praktycznie nie do dostania, nie wiem dlaczego ale dost臋pne s膮 pozosta艂e wersje kolorystyczne, a mojej "dark to black" nie ma nigdzie.

EVELINE SERUM DO RZ臉S 3w1 | Na pewno znacie ten produkt - serum do rz臋s Eveline, kt贸re genialnie sprawdza si臋 w roli bazy pod tusz :). Zazwyczaj wi臋kszo艣膰 typowych baz wygl膮da pod tuszem tak 艣rednio, a to serum naprawd臋 bez zarzutu. Nie skleja, nie powoduje efektu owadzich n贸偶ek, za to wzmacnia efekt tuszu. Nawet z moich 艣rednio efektownych rz臋s potrafi du偶o wyci膮gn膮膰.

L'OREAL FELINE NOIR | Moje tuszowe hity do Masterpiece Max od Max Factor i Lash Sensational od Maybelline. Do nich w minionym roku do艂膮czy艂 tak偶e Feline Noir od L'Oreal. Fajna szczoteczka, mocno podkre艣la i nie skleja!

L'OREAL BROW ARTIST PLUMPER | 呕el do podkre艣lania brwi z L'Oreala sprawdzi艂 si臋 najlepiej ze wszystkich podobnych 偶eli utrwalaj膮cych, kt贸re sprawdza艂am. Bezbarwny, ze 艣mieszn膮 ma艂膮 (ale por臋czn膮) szczoteczk膮 naprawd臋 utrwala w艂oski. Polecam :).


INGLOT DURALINE & MY SECRET EYESHADOW GEL BASE | Z dodatkowych makija偶owych wspomagaczy nie mog臋 nie wspomnie膰 o kultowym p艂ynie Duraline z Inglota i nowej 偶elowej bazie My Secret. Pierwszy jest idealny do mieszania z cieniami i pigmentami, mo偶na malowa膰 nim kreski i generalnie zamienia膰 dowolnie formu艂臋 sypk膮 w p艂ynn膮. Poratuje te偶 zaschni臋ty eyeliner. Z kolei 偶elowa baza to bardzo dobry produkt pod brokaty, sypkie cienie, py艂ki itp.

W kategorii paznokci kr贸lowa艂y lakiery hybrydowe z ma艂ymi przerwami na klasyczne. Najcz臋艣ciej wybiera艂am Semilaca, ale pojawi艂 si臋 u mnie te偶 NeoNail, Claresa, hybrydy z aliexpress i ostatnio NCNails. 2016 rok min膮艂 pod has艂em py艂k贸w, kameleon贸w i innych efekt贸w. Opr贸cz klasycznej syrenki, kt贸r膮 lubi艂am latem, zauroczy艂a mnie te偶 wersja Pink, efekt holo i Metal Manix Chameleon, wszystkie z Indigo. Z kolei w przypadku tradycyjnych lakier贸w hitem jest u mnie Insta-Dri od Sally Hansen. To ju偶 kolejna butelka tego 艣wietnego wysuszacza, kt贸ry utwardza lakiery ekspresowo.


Moimi ulubionymi zapachami by艂y: r贸偶any Chloe Roses de Chloe (ulubiony na wiosn臋 i og贸lnie na co dzie艅), orientalny Shalimar od Guerlain (cudowny ale i bardzo oryginalny, ci臋偶ki, kadzidlany zapach) oraz Tendre Jasmin Yves Rocher (dzi臋ki kt贸remu troch臋 si臋 uspokoi艂am w mojej fazie na wszystko co ja艣minowe).

Czasem wraca艂am te偶 do L de Lolita Lempicka (s艂onawy s艂odziak), Love Spell z Victoria's Secret (m贸j ulubiony wakacyjny zapach) czy Rose Oud z Yves Rocher (kadzidlana "ko艣cielna" r贸偶a). Ch臋tnie si臋ga艂am po lekkie kwiatowe wody toaletowe od Yves Rocher - Un Matin Au Jardin - r贸偶臋, werben臋 i konwali臋. Zreszt膮 bardzo lubi臋 zapachy tej marki. "Niestety" w ubieg艂ym roku odkry艂am perfumerie niszowe i komercyjne zapachy stopniowo zaczynaj膮 mi si臋 podoba膰 coraz mniej, a nisza to ju偶 inna p贸艂ka cenowa, najcz臋艣ciej b臋d膮ca poza moim zasi臋giem cenowym ;). Perfumy to kolejna kategoria, kt贸r膮 uwielbiam i chcia艂abym pisa膰 o niej cz臋艣ciej, ale mam ma艂膮 wiedz臋 na temat nut zapachowych, wi臋c nie cz臋sto o nich pisz臋 nie chc膮c bredzi膰 na tematy, na kt贸rych s艂abo si臋 znam.


Dajcie zna膰 co z moich ulubie艅c贸w znacie lub macie, co Wam si臋 spodoba艂o a co nie. Je艣li macie swoje typy w tych kategoriach to r贸wnie偶 dajcie zna膰, mo偶e dzi臋ki Wam uda mi si臋 pozna膰 co艣 jeszcze lepszego.



36 komentarzy:

  1. NIe znam niestety 偶adnego produktu. Ale ciekawi mnie p艂ynna pomadka z Nyxa oraz matowa z Avonu. ;) W najbli偶szym czasie przyjrz臋 sie ich kolorystyce.

    OdpowiedzUsu艅
  2. Pomadki GR te偶 znalaz艂y si臋 w艣r贸d moich ulubie艅c贸w roku. Dzisiaj dokupi艂am 2 nowe kolory 馃槉

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Mnie te偶 wiecznie kusz膮 coraz to inne odcienie :D

      Usu艅
  3. Ten komentarz zosta艂 usuni臋ty przez autora.

    OdpowiedzUsu艅
  4. Pomadki Golder Rose, hybrydy Semilac i py艂ki Indigo to zdecydowanie i moi ulubie艅cy :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Py艂ki Indigo to chyba najpopularniejszy produkt do paznokci ubieg艂ego roku :)

      Usu艅
  5. Jaki cudowny kolor ma ta pomadka Nyx! Koniecznie musz臋 zapolowa膰!

    OdpowiedzUsu艅
  6. jestem oczarowana Twoimi pracami na instagramie <333 wielki, wielki szacun za TAKIE umiej臋tno艣ci

    ja r贸wnie偶 baardzo lubi臋 kamufla偶 Catrice :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Dzi臋kuj臋 ^ ^ :))

      M贸j w艂a艣nie si臋 ko艅czy, musz臋 kupi膰 kolejn膮 sztuk臋 :D

      Usu艅
  7. Chyba nie musz臋 pisa膰, 偶e mamy kilka identycznych typ贸w, bo to ju偶 wiesz, prawda moja kosmetyczna siostrzyczko? :D Z Twoich ulubie艅c贸w lubi臋 jeszcze 偶el do brwi L'Oreal, Inglot Duraline i Pixie Kapok :) Kamufla偶 Catrice te偶 lubi臋, ale kolor niestety jest u mnie na nie :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Haha dok艂adnie :D
      Catrice pewnie za ciemny hmm?:)

      Usu艅
  8. Du偶o ciekawych propozycji :) Mi wizualnie najbardziej podoba si臋 serduszko !

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. WYgl膮da 艣licznie, ale sam produkt te偶 jest 艣wietny :)

      Usu艅
  9. musze si臋 w ko艅cu zaopatrzyc w te pomadki matowe od GR :)

    OdpowiedzUsu艅
  10. Uwielbiam czekoladki! I mam te same - caramel, naked, death i I heart chocolate

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Hehe wida膰 mamy podobne upodobanie kolorystyczne :D

      Usu艅
  11. Shalimar jest cudowny. Kiedys do艂膮czy do mojej kolekcji.

    OdpowiedzUsu艅
  12. Ca艂y czas staram si臋 sobie w m贸wi膰, ze czekoladki od MR nie s膮 mi potrzebne - mam przecie偶 tyle cieni... je艣li kiedy艣 w ko艅cu si臋 na kt贸r膮艣 skusz臋 ta na bank b臋dzie to bia艂a czekolada :-D

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Polecam mimo wszystko si臋 skusi膰 :D. To 艣wietne cienie za niewielk膮 kas臋 :D

      Usu艅
  13. kilka produkt贸w nam si臋 powtorzy艂o w ulubiencach :)

    OdpowiedzUsu艅
  14. Lubi臋 Chloe, najcz臋艣ciej nosz臋 do pracy :)

    PS: Ja po Avonie nie spodziewam si臋 nie tylko TAK dobrego, ale W OG脫LE si臋 po nim dobrego produktu nie spodziewam ;D

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. W tym miejscu dodam, 偶e pocz膮tkowo nie lubi艂am wspomnianych perfum, poniewa偶 wia艂o mi od nich... og贸rkiem (podobnie jak w przypadku Be Delicious DKNY). No chodz膮ca mizeria, my艣la艂am sobie. Jednak stopniowo m贸j nos zacz膮艂 zwraca膰 uwag臋 r贸wnie偶 na inne nuty - i tym sposobem si臋 do nich przekona艂am :)

      Usu艅
    2. A to ciekawe, w ko艅cu ta wersja jest typowo r贸偶ana, wi臋c sk膮d og贸rek :D. Chwyci艂am od razu za swoj膮 buteleczk臋, w膮cham no i faktycznie mo偶na si臋 czego艣 og贸rkowego doszuka膰, pewnie dlatego 偶e ten zapach jest nieco kwa艣ny. Dobrze, 偶e mi nie pachnia艂y og贸rkiem, bo na pewno wtedy bym ich nie kupi艂a (nie znosz臋 og贸rkowych perfum!). Z kolei Be Delicious to ju偶 dla mnie typowo og贸rkowy zapach, kompletnie nie m贸j gust, ale za to typ mojej mamy :).

      A Avon hmm haha, wydaje mi si臋 偶e ostatnio troch臋 si臋 poprawi艂 :)! Przynajmniej w kwestii pomadek, bo to w艂a艣nie je kupuj臋 w Avonie najcz臋艣ciej :D

      Usu艅
  15. 呕eby jeszcze si臋 ten bordowy eyeliner da艂o gdzie艣 kupi膰... Serduszko, czekoladki i od偶ywka do rz臋s to te偶 moje sta艂e hity, musz臋 w ko艅cu przetestowa膰 te p艂ynne pomadki GR, bo a偶 mi si臋 wstyd robi, jak je wsz臋dzie widz臋 :D

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ech, ja nie wiem co jest z tymi linerami, raz s膮 raz nie ma :(

      Usu艅
  16. Super podsumowanie! :) Wiem ju偶 na co zwr贸ci膰 uwag臋. ;) Kilka rzeczy z wymienionych wy偶ej mia艂am, np.pomadki matowe Avonu i serum Eveline (super), podk艂ad Maybelline czy tusz Loreala - te na mnie nie zrobi艂y wra偶enia.

    OdpowiedzUsu艅
  17. Witaj! Bardzo dzi臋kujemy za wyb贸r naszego serum do rz臋s do Twojego grona kosmetycznych ulubie艅c贸w 2016. Mamy nadziej臋, 偶e utrzymamy si臋 na li艣cie r贸wnie偶 i w tym roku :). Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsu艅
  18. Duraline to m贸j hit do kresek :) pi臋kne zapachy perfum :)

    OdpowiedzUsu艅
  19. w zesz艂ym tygodniu kupi艂am sobie te cienie, a z hybryd te偶 przewa偶a艂y semilacki :)

    OdpowiedzUsu艅