sobota, 7 stycznia 2017

ULUBIE艃CY 2016 馃憫 | PIEL臉GNACJA

Hej! Dzi艣 obiecany wpis o ulubie艅cach minionego roku, a konkretniej o tej piel臋gnacyjnej cz臋艣ci kosmetycznej. Bardzo lubi臋 przygotowywa膰 te podsumowania co roku, bo to ju偶 totalni "ulubie艅cy ulubie艅c贸w", a wi臋c naprawd臋 艣cis艂a czo艂贸wka sprawdzonych na przestrzeni miesi臋cy (a czasem i lat!) hit贸w. Nie ma wi臋c opcji, 偶e trafi膮 tu chwilowe zachwyty ;). Dzi艣 lecimy z piel臋gnacj膮 - t膮 mniej "moj膮" dzia艂k膮.


Na pocz膮tek moja podstawowa piel臋gnacja twarzy. Kilka produkt贸w, kt贸re sprawdza艂y si臋 艣wietnie w codziennym dbaniu o cer臋.

SAVON NOIR / ALEPPO | Do oczyszczania twarzy wybieram czarne myd艂o (na bazie oliwek) albo aleppo z olejem laurowym. Te dwa naturalne kosmetyki lubi臋 najbardziej i u偶ywam ich zamiennie. Sprawdzaj膮 si臋 idealnie na sk贸rze takiej jak moja czyli mieszanej. O Aleppo pisa艂am tu, a o czarnym mydle w tym wpisie.

KREM Z FILTREM VICHY Ideal Soleil | Na co dzie艅, szczeg贸lnie wiosn膮 i latem, si臋gam po wysoki filtr. Idea艂em dla mnie jest matuj膮cy krem Vichy SPF 50. Dobry pod makija偶, nawet moja sk艂onna do przet艂uszczania si臋 cera bardzo go lubi. O filtrze Vichy pisa艂am tutaj.

EFFACLAR DUO+ | W ubieg艂ym roku moim odkryciem by艂 Effaclar Duo+ (recenzja). Lekki krem z艂uszczaj膮cy, oparty na kwasach, kt贸ry zawsze ratowa艂 moj膮 cer臋 w gorszych momentach. Zapobiega niedoskona艂o艣ciom i ogranicza przet艂uszczanie. Dla mojej sk贸ry super, ale uwa偶ajcie bo mo偶e przesusza膰.

NUXE KREM POD OCZY Splendieuse | Przetestowa艂am kilka krem贸w pod oczy, ale ulubie艅cem zosta艂 krem od Nuxe. Bardzo lubi臋 piel臋gnacj臋 tej marki, uwielbiam miodowy krem na noc i oczywi艣cie s艂ynny suchy olejek. Krem pod oczy te偶 jest bardzo dobry i co najwa偶niejsze nie podra偶nia (a mam niestety oczy bardzo sk艂onne do podra偶nie艅),

AVA MASKA ENZYMATYCZNA | W kategorii z艂uszczania pozostaje maska marki Ava - pobija peelingi enzymatyczne i mechaniczne (cho膰 te drugie te偶 zdarza mi si臋 u偶ywa膰 je艣li nie s膮 zbyt mocne). Gdybym mia艂a wymieni膰 jeszcze jeden produkt z tej kategorii by艂by to na pewno korund - lepszy od wi臋kszo艣ci peeling贸w z drogerii.

Niestety nie wszystkich ulubie艅c贸w mia艂am fizycznie pod r臋k膮, 偶eby umie艣ci膰 je na zdj臋ciu (po prostu zu偶y艂am), a chcia艂am jeszcze wspomnie膰 o balsamie po goleniu NIVEA MEN Sensitive - idea艂 pod makija偶, oraz o ulubie艅cach w艣r贸d p艂yn贸w micelarnych: r贸偶owym od GARNIER i 艣wietnych p艂ynach MIXA.


Gdybym musia艂a wskaza膰 typ produktu, kt贸ry totalnie zdominowa艂 moj膮 piel臋gnacj臋 twarzy minionego roku i jednocze艣nie by艂by dla mnie niema艂ym odkryciem, by艂oby to z pewno艣ci膮 serum! Kosmetyk, kt贸ry jest jednocze艣nie czym艣 dodatkowym w piel臋gnacji, ale i bardziej skoncentrowanym. Cho膰 przetestowa艂am ostatnio wiele r贸偶nych produkt贸w z tej kategorii na prowadzenie wybija艂y si臋 te trzy:

PERFECTA FENOMEN C Booster | Serum z witamin膮 C od Perfecty od jakiego艣 czasu jest moim ulubionym nawil偶aczem pod makija偶 (i og贸lnie na dzie艅). Super lekka formu艂a, widoczne nawil偶enie i tak dalej, a jak wiadomo witamina C s艂u偶y sk贸rze, szczeg贸lnie tej naczynkowej czyli takiej jak moja. Bardzo lubi臋 na co dzie艅, wol臋 si臋ga膰 po nie ni偶 po typowy krem!

MINCER Vita Infusion | Serum Mincer to ju偶 typowe serum z witamin膮 C, kt贸re genialnie spisuje si臋 na mojej sk贸rze. U偶ywam na noc, a rano cera zawsze ma 艂adniejszy koloryt. Odk膮d wprowadzi艂am do mojej piel臋gnacji serum z witamin膮 C na sta艂e, ju偶 nie wyobra偶am sobie piel臋gnacji bez niego!

ALVERDE Wildrose serum | Olejkowe serum Alverde o zapachu r贸偶y to z kolei m贸j ulubieniec do mieszania z kremami, kiedy mam ochot臋 na bardziej bogat膮 piel臋gnacj臋. Co za szkoda, 偶e w Polsce nie mamy dost臋pu do kosmetyk贸w Alverde...

Mam te偶 trzy typy w kategorii balsam贸w do ust. Niestety nie potrafi艂am zaw臋zi膰 ich tylko do jednego!

EOS Honey Apple | Lubi臋 Eosy, ale wersja jab艂kowo-miodowa to m贸j ostatni hit. 艢wietnie wygl膮daj膮, 艂atwo je znale藕膰 w torebce i fajnie nawil偶aj膮 usta (cho膰 tutaj maj膮 te偶 swoich przeciwnik贸w, ale ja na dzia艂anie nigdy nie narzeka艂am). Honey Apple pachnie tak cudownie, 偶e wr臋cz uzale偶ni艂am si臋 od tego zapachu ^ ^.

VASELINE | Wersja r贸偶ana balsamu Vaseline bardzo 艂adnie podbija naturalny kolor ust, a przy okazji spisuje si臋 jako lekki nawil偶acz. Je艣li lubicie takie lekko zar贸偶owione usta w bardzo naturalny spos贸b to celujcie w艂a艣nie w takie balsamy :).

CARMEX | Ulubieniec od lat, nie mog艂o go zabrakn膮膰 w tym podsumowaniu. Ko艂o ratunkowe na przesuszone usta! Lubi臋 go u偶ywa膰 tak偶e zaraz przed na艂o偶eniem matowej pomadki. Nie wyobra偶am sobie nie mie膰 go pod r臋k膮.


W kategorii kosmetyk贸w do piel臋gnacji cia艂a b臋dzie o wiele skromniej. Nie mam wielkich wymaga艅, moja sk贸ra nie jest te偶 problematyczne. Lubi臋 porz膮dnie nawil偶aj膮ce mas艂a, ale mocno kieruj臋 si臋 te偶 zapachem.

DOVE PURELY PAMPERING 呕el S艂odka 艣mietanka & Piwonia | O tym kremowym 偶elu pod prysznic wspomina艂am Wam niejednokrotnie. Dla mnie absolutnie boski zapach, kremowy, 艣mietankowy, a jednocze艣nie kwiatowy - cudo! Uwielbiam go, chyba nigdy nie by艂am tak zakochana w 偶elu pod prysznic (a w艂a艣ciwie kremie, bo konsystencja 偶elu zupe艂nie nie przypomina). Je艣li znacie perfumy, kt贸re 艂膮cz膮 nuty 艣mietankowe z kwiatowymi to koniecznie piszcie swoje typy!

FARMONA TUTTI FRUTTI Mas艂o karmel & cynamon | Uwielbiam Farmon臋 za seri臋 Tutti Frutti, ale moim numerem jeden, ju偶 w艂a艣ciwie od lat jest cudowne mas艂o do cia艂a karmel & cynamon. Moje ukochane mas艂o na zim臋 o bardzo intensywnym aromacie korzennych ciasteczek i karmelu. Nie ka偶demu przypadnie do gustu tak jadalny zapach, ale ja jestem fank膮 takich ciasteczkowo-budyniowych nut w kosmetykach.

PHARMACY Antyperspirant | W ubieg艂ym roku testowa艂am r贸偶ne antyperspiranty, Garniera, Rexon臋, spraye, sztyfty i kulki. Ci膮gle jednak wraca艂am do tego antyperspirantu Pharmacy, kt贸ry chroni naprawd臋 doskonale w moim przypadku, a przy okazji nie podra偶nia i nie powoduje sw臋dzenia (a cz臋sto zdarza艂o mi si臋 to w przypadku mocniejszych produkt贸w np. bloker贸w). Nie ma te偶 specjalnie zapachu, wi臋c nie gryzie si臋 z perfumami. Lepszego w sumie nie mia艂am.


W 2016 roku jako艣 bardziej zainteresowa艂am si臋 przer贸偶nymi "gad偶etami" kosmetycznymi. Przerobi艂am kilka g膮bek typu beauty blender, sprawdzi艂am silikonow膮 szczoteczk臋 do mycia twarzy twarzy, kilka klasycznych szczoteczek, g膮bki Calypso, r贸偶ne 艣ciereczki i inne g膮bki. Zainteresowa艂y mnie tak偶e szczotki do cia艂a. Po miesi膮cach r贸偶nych test贸w na najwi臋ksz膮 uwag臋 zas艂uguj膮:

GLOV | Magiczna r臋kawica do zmywania makija偶u przy u偶yciu samej wody naprawd臋 dzia艂a. Po d艂u偶szym czasie u偶ytkowania robi si臋 mniej skuteczna, wi臋c wtedy wspomagam j膮 偶elem myj膮cym. Warto j膮 sprawdzi膰.

NATURALNA G膭BKA | Zar贸wno w myciu ca艂ego cia艂a jak i twarzy wygra艂a naturalna g膮bka. Takie g膮bki s膮 du偶o dro偶sze ni偶 tanie syntetyczne g膮bki, kt贸re kupicie w ka偶dym sklepie, ale praktycznie si臋 nie zu偶ywaj膮 i co najwa偶niejsze - nie s膮 siedliskiem bakterii. Pr贸bowa艂am tak偶e mniejszej g膮bki przeznaczonej do twarzy, tak偶e naturalnej, ale znacznie mi臋kszej i o dziwo wol臋 t臋 ze zdj臋cia, nieco bardziej drapi膮c膮.

Poza myjkami i g膮bkami takim "dodatkowym" kosmetykiem, kt贸ry odkry艂am w minionym roku by艂a woda termalna. Wiem, 偶e to generalnie nic nowego, ale mi wcze艣niej z wodami termalnymi by艂o jako艣 nie po drodze. Dopiero w tym roku si臋 do nich przekona艂am i sta艂y si臋 moimi ulubie艅cami latem na ca艂e cia艂a i twarz, ale przede wszystkim dla utrwalenia makija偶u mineralnego i jako "zdejmowacz" efektu pudrowo艣ci przy r贸偶nych pudrach i podk艂adach. Polubi艂am szczeg贸lnie wod臋 Caramance, najlepsza jest r贸偶ana <3.


Totalnym hitem okaza艂y si臋 skarpety z艂uszczaj膮ce do st贸p od Lirene. Przerobi艂am ju偶 r贸偶ne skarpetki, r贸偶nych marek i efekty by艂y czasem dobre, a czasem 偶adne (zdarzy艂o mi si臋 nawet, 偶e sk贸ra wcale si臋 nie z艂uszczy艂a). Lirene s膮 najlepsze ze wszystkich, kt贸re pr贸bowa艂am. Nie wiem od czego to zale偶y, ale to w艂a艣nie po tych skarpetkach efekt g艂adkiej sk贸ry utrzymuje mi si臋 najd艂u偶ej. Mo偶e to troch臋 kwestia przypadku, ale wydaje mi si臋, 偶e po cz臋艣ci te偶 skarpetek.


Na koniec trzy odkrycia 2016 roku:

PEELINGI KAWOWE | Body Boom, Mr, Scrubber, Mark - niezale偶nie od marki te peelingi s膮 odkryciem ubieg艂ego roku! Wcze艣niej mia艂y艣my wyb贸r tylko w zwyk艂ych peelingach cukrowych w s艂oiczkach, a te nie umywaj膮 si臋 do kawowych peeling贸w w proszku. A jak pachn膮膮膮膮膮...! Najbardziej jestem za peelingami Body Boom, kokosowy zosta艂 moim numerem jeden.

TANGLE ANGEL szczotka | Nareszcie mam szczotk臋, kt贸ra szybko i sprawnie rozczesuje w艂osy, nie ci膮gnie i nie pl膮cze w艂os贸w, a przy tym wygl膮da mega uroczo. Lubi臋 tak偶e Tangle Teezer i szczotk臋 z w艂osiem dzika, ale Tangle Angel dostaje wielkiego plusa za anielski design :).

MIYA kremy | W ubieg艂ym roku popularno艣膰 zdoby艂y uniwersalne kremy Miya i ja te偶 chcia艂abym je jako艣 wyr贸偶ni膰. Pomys艂 na te kremy jest po prostu bardzo fajny, proste i nieprzegadane opisy, niez艂e sk艂ady, a dodatkowo naprawd臋 艂adne zapachy. Kokosowy pachnie jak pina colada, a r贸偶any to m贸j ulubiony. Godne polecenia.

I to by by艂o na tyle. W nast臋pnej kolejno艣ci oczywi艣cie kolor贸wka :).

39 komentarzy:

  1. Z serii przybor贸w do czesania - ja z kolei mam ustrojstwo o nazwie Ikoo i r贸wnie偶 jestem bardzo z niego zadowolona. Jednak ten zaprezentowany tu dzisiaj gad偶et - ma skrzyde艂ka, co zwr贸ci艂o moj膮 uwag臋 ju偶 na samym pocz膮tku. 艢wietne :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Hej Zaj臋czaku :)! Ikoo nie znam, tzn. kojarz臋, ale nie u偶ywa艂am. Masz por贸wnanie z tangle teezerem?

      Usu艅
    2. Hej! :)

      No w艂a艣nie... nie. Przed wyj艣ciem do Rossa po TT przeczyta艂am po prostu kilka recenzji, w kt贸rych autorki stwierdzi艂y, 偶e ikoo jest pono膰 lepsze. Osobi艣cie nie wiem, czy lepsze, ale recenzentki m贸wi艂y, 偶e podobno z膮bki ma wytrzymalsze (d艂u偶ej wytrzymuj膮 prostopadle do pod艂o偶a, z kt贸rego wystaj膮). No u mnie siedz膮 nieugi臋cie, mimo 偶e ich nie oszcz臋dzam. Podoba mi si臋 te偶 uk艂ad z膮bk贸w w rz臋dzie: taki falowany, w kszta艂cie sinusoidy (nie wiem, jak to okre艣li膰 :D).

      Usu艅
    3. ...sama wi臋c widzisz, nie s膮 to jakie艣 przydatne spostrze偶enia :D

      Usu艅
  2. ja obecnie myj臋 od niedawna twarz myd艂em Dudu-Osum i na razie jestem bardzo zadowolona. jest przyjemniejsze w stosowaniu do Aleppo :)

    r贸偶owy Garnier to r贸wnie偶 jeden z moich ulubionych micel贸w, cho膰 w ubieg艂ym roku zdecydowanie zachwyci艂am si臋 propozycjami Bielendy

    偶ele pod prysznic Dove rzeczywi艣cie s膮 jednymi z najprzyjemniejszych na rynku

    r贸偶any krem MYIA mam na wish-li艣cie :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Czarne myd艂o afryka艅skie w艂a艣ciwie mog艂oby pojawi膰 si臋 w moim zestawieniu na r贸wni z aleppo i savon noir :). Mia艂am kostk臋, zu偶y艂am, by艂a 艣wietna. Bardziej 艂agodna i nawil偶aj膮ca. Troch臋 o nim zapomnia艂am, ale na pewno jeszcze kupi臋.

      Mi z Bielend膮 ostatnio by艂o jako艣 nie po drodze, cho膰 s艂ysza艂am, 偶e ostatnio w ofercie jest sporo fajnych kosmetyk贸w :)

      Usu艅
  3. Peelingi kawowe uwielbiam. Gdy sko艅cZy艂 sie m贸j ulubiony Body Boom to zrobilam sobie swoj膮 wersj臋 peelingu i przepada艂am!
    Carmexa u偶ywam na艂ogowo od kilku lat.a nast臋pcy dla r贸偶owego Garniera jeszcze nie znalaz艂am ;)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Domowe peelingi kawowe s膮 r贸wnie skuteczne tylko nie pachn膮 a偶 taaaak bosko jak te mieszanki od Body Boom :D

      Usu艅
  4. Te偶 mam t膮 r臋kawice, jednak podra偶nia mi troszk臋 twarz ;/

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ech, nie przypuszcza艂abym 偶e b臋dzie kogo艣 podra偶nia膰 :/. Dla mojej sk贸ry wydaje si臋 delikatna.

      Usu艅
  5. lubi臋 te same produkty do piel臋gnacji ust :)

    OdpowiedzUsu艅
  6. Chyba mia艂am ten olejek z Alterry, ale nie jestem pewna. Mo偶liwe, 偶e by艂o to jeszcze w przedblogowych czasach. ;-)

    I ostatnio sobie kupi艂am Tangle Angel - tylko m贸j jest czarny i wygl膮da z艂owrogo oraz mrocznie. :-)

    PS. Masz fantastyczny Instagram! :-)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. To Alverde, nie Alterra :).

      Hehe, mroczn膮 wersj臋 TT mia艂am przed urocz膮 r贸偶ow膮 :D. Te偶 by艂a super!!! Dzi臋kuj臋 ^ ^

      Usu艅
  7. Dosta艂am t膮 szczotk臋 na Miko艂ajki i teraz u偶ywam jej zamiast Tangle Teezer. EOS le偶y u mnie na zapasie i a偶 szkoda, 偶e mam tak du偶o pootwieranych pomadek bo musi poczeka膰 na swoj膮 kolej.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Jak por贸wnujesz Tangle Angel do Tangle Teezer :)?

      Usu艅
  8. Du偶o fajnych kosmetyk贸w ; ) Miya tez pokocha艂am, 艣wietne kremy! No i czarne myd艂o te偶 mega sprawa.

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Super s膮, a savon noir to ju偶 m贸j ulubieniec od lat :)

      Usu艅
  9. Lubi臋 filtr Vichy, 偶el Dove i EOS-y. Ten jab艂kowo-miodowy pachnie bardziej jab艂kiem czy miodem? :D

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Hmm dla mnie to on nie pachnie ani do ko艅ca jab艂kiem ani miodem. Ma mo偶e lekk膮 nut臋 jab艂ek, ale takich prawdziwych (nie syntetyczne zielone jab艂uszko), ale jest bardzo s艂odki i apetyczny, trudny do opisania :)

      Usu艅
    2. Dzi臋kuj臋 za odpowied藕 :))

      Usu艅
  10. U mnie r臋kawica do demakija偶u si臋 nie sprawdzi艂a

    OdpowiedzUsu艅
  11. Wow, nie wiedzia艂am, 偶e tej serii karmelowo-cynamonowej jest te偶 mas艂o, jako艣 nigdy na nie nie trafi艂am... A ze zapach uwielbiam, to musz臋 poszuka膰. Czekam z niecierpliwo艣ci膮 na kolor贸wk臋!

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Je艣li lubisz t臋 lini臋 to kupuj mas艂o bez wahania :D! Zapach jest mega intensywny i zostaje d艂ugo na sk贸rze, a nawet na ubraniach!

      Usu艅
  12. Mam nadzieje 偶e b臋d臋 tak samo zadowolona z tych skarpetek z艂uszczaj膮cych z lirene ;)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ja by艂am bardzo :). P贸ki co numer jeden~!

      Usu艅
  13. Jestem mega zwolenniczk膮 peeling贸w kawowych ale w wersji samorobnej;)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Takie domowe te偶 lubi臋, s膮 super skuteczne :)

      Usu艅
  14. Wi臋kszo艣ci nie znam, ale Vichy krem te偶 jest moim hitem i p艂yn Mixa :)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Ten filtr to p贸ki co m贸j ulubieniec :). Mam w planie sprawdzi膰 jeszcze La Roche Posay :)

      Usu艅
  15. Super wpis! To teraz czekam... na kolor贸wk臋? :-D
    Z Twojej listy wi臋kszo艣膰 kosmetyk贸w kojarz臋 (cho膰 nie u偶ywa艂am :-P) natomiast najbardziej zaciekawi艂a mnie maseczka enzymatyczna AVY - na 100% j膮 kupi臋 (jest dost臋pna w Rossmannie?)- oraz skarpetki Lirene. Ze skarpetkami ci臋偶ko jest czasem trafi膰 na te naprawd臋 dzia艂aj膮ce ;-)

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Oczywi艣cie b臋dzie :D
      Hmm w Rossmannie to nie wiem, mo偶liwe 偶e tam jej nie maj膮. Ja swoj膮 kupowa艂am w Kosmyku, ale tam to maj膮 prawie wszystko.
      W艂a艣nie u mnie ze skarpetkami bywa艂o przer贸偶nie, dwa razy mia艂am takie kt贸re nie zadzia艂a艂y nic a nic, a偶 by艂am zadziwiona dos艂ownie! Lirene fajne, troch臋 szczypa艂y pod koniec, ale u mnie to norma.

      Usu艅
  16. Super zestawienie! Musz臋 zwr贸ci膰 uwag臋 na serum Mincer i skarpetki Lirene. :)

    OdpowiedzUsu艅
  17. Uwielbiam TT, cho膰 ostatnio obi艂o mi si臋 o uszy (na kanale katOsu), 偶e jest jeszcze lepsza szczotka ;) Tak偶e kto wie, mo偶e si臋 skusz臋 ;)
    Te偶 lubi臋 te mas艂a do cia艂a od Farmony, aczkolwiek zapach prezentowany u Ciebie niezbyt przypad艂 mi do gustu :P Osobi艣cie jestem zakochana w zapachu z liczi <3

    OdpowiedzUsu艅
  18. Musz臋 koniecznie wypr贸bowa膰 czarne myd艂o :) Mia艂am krem Effaclar Duo i te偶 by艂am zadowolona. Teraz u偶ywam serum z kwasem glikolowym LIQ CG. By艂am zaskoczona szybkimi widocznymi efektami dzia艂ania. Te o kt贸rych piszesz dodam na swoj膮 list臋 kosmetyk贸w do kupienia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsu艅
  19. Effeclar duo to te偶 m贸j hit :) a o tym jajeczku eos o tym smaku nie s艂ysza艂am ale chyba si臋 skusz臋:p

    OdpowiedzUsu艅
  20. Przejrza艂am Twojego bloga i jest 艣wietny! Zapraszam tak偶e do mnie <3

    OdpowiedzUsu艅
  21. O, krem z filtrem z Vichy - ch臋tnie wypr贸buj臋. Ja z piel臋gnacji polecam serum Inveo - moje odkrycie tamtego roku ;)

    OdpowiedzUsu艅